Филмовият фестивал в Довил приключи успешно: Победители, афиш и галавечер

 

Въпреки световната суматоха – предизвикана от пандемията от коронавирус – светът на седмото изкуство започна плавно да се съвзема след няколко месеца на затишие. Докато все още се дискутира разгорещено дали филмовите фестивали и церемонии по награждаването е редно да се провеждат, предвид здравната криза, две културни събития успяха да опровергаят очакванията на мнозина скептици.

Това са 77-то издание на Венецианския филмов фестивал, за който можете да прочетете повече оттук, и 46-то издание на филмовия фестивал, проведен от 4-ти до 13-ти септември в очарователния нормандски град Довил.

Безопасност и отдаване на почит по време на фестивала

Наложи се директорът Бруно Бард специално да се погрижи за безопасността на цялото културно мероприятие: „Ще сме готови: всяка от трите ни зали ще разполага с по 1500, 400 и 300 места, с достатъчно маски и дезинфектанти, разстоянието между столовете от минимум два метра също ще бъде спазено…“ – съобщи неотдавна той пред френското списание Le Point. Повече от очевидно е, че мосю Бард се е справил много добре с цялостната организация, след като всичко мина по мед и масло.

Табела по време на фестивала, информираща за носенето на маски и спазването на дистанция и лична хигиена.

Да припомним, че по време на престижното събитие бе почетена паметта на двама култови актьори – американецът Кърк Дъглас и французинът Мишел Пиколи, които ни напуснаха тази година. Освен това нормандският град трябваше да приюти и още два кинофестивала – тези в Кан и Анеси – отменени по-рано тази година поради здравни съображения. Така че репертоарът бе достатъчно обогатен, за щастие на присъстващите и феновете на киното.

Кърк Дъглас и Мишел Пиколи.

Първият и последният прожектиран филм

Седемдесет и седмото издание бе открито с американския филм „Минари“, дело на американо-корейския режисьор Лий Исаак Чунг, и бе закрит с френския „Как се превърнах в супергерой“ на Дъглас Атал. В интерес на истината, това е първата френска лента за супергерои. В нея участват Пио Мармай, Вимала Понс, Лейла Бехти и Беноа Пулворд, а историята разказва за сътрудничеството между ченге и хора, надарени със свръхестествени сили, опитващи се да спрат опасен злодей, който не само краде способностите им, но и се опитва да направи дрогата достъпна за всички.

Журито

Любопитно е, че фестивалът имаше фактически две журита. Официалното (Jury de la compétition officielle) и на Откровението (Jury de la Révélation). Задачата на второто бе да възнагради обещаващ талант за оригиналността на творбата му.

Ванеса Паради бе зашеметяваща с черния си елегантен тоалет на Chanel.

Както вече споменахме, Ванеса Паради бе номинирана за президент на официалното жури, което включваше прочути френски журналисти, актьори, сценаристи, писатели и режисьори като Ян Гонсалес, Зита Анро, Делфин Орвильор, Венсан Лакост, Муния Медур, Бруно Поналидес и Оксмо Пучино.

Ребека Злотовски.

Президентът на другото жури бе Ребека Злотовски, която си партнираше с Луана Байрами, Мия Боларс, Арно Реботини и Антоан Рейнарц.

Победителите

С най-много награди бе отличен трилърът „Гнездото“ на американеца Шон Дъркин, печелейки в категориите „Голямата награда“, „Международна награда на критиците“ и „Награда на Фондацията „Луи Рьодерер“ от Откровението“.

Сабрина Дойл бе отличена с „Награда на журито“ за филма си „Лорелай“ .

Визуалните разкази „Първата крава“ на Кели Райхард и „Лорелай“ на Сабрина Дойл получиха „Награда на журито“, „Асистентът“ на Кити Грийн – „Награда за най-добър режисьор“, „Чичо Франк“ на Алън Бол – „Награда на публиката“, а „Наградата на Орнано-Валенти “ отиде при Шарлен Фавие за „Слалом“.

Казино „Бариер“.

След прожекцията на последния филм на фестивала, „Как се превърнах в супергерой“, всички гости се отправиха към елитното казино „Бариер“, където, спазвайки социалната дистанция и противоепидемичните мерки, отбелязаха с весел купон края на 77-то издание на Довилския фестивал на американското кино.