Rimac Nevera – силата на електричеството удря с 1.4 мегавата

На пръв поглед Nevera изглежда с много близък дизайн до Concept-Two, но въпреки това подобренията са си казали думата. С промените в каросерията Rimac успя да постигне 35% по-добра аеродинамична ефективност спрямо ранните прототипи.

 

Компанията усъвършенства формата на качулката, стълбовете, дифузорите и сплитерите.

Инженерите отчитат, че преоформените входящи и охлаждащи канали са довели до 30% по-добри показатели при температурите на спирачките и при задвижващия механизъм, свързан с ниските скорости, както и са внесли 7% подобрение при високите скорости.

Новият хипер EV има активна аеродинамика в профила на капака, капака на кабината, задния дифузьор и задното крило, които могат да се движат независимо един от друг. Както конструкторите обичат да уточняват –„задвижвани от сложни алгоритми, осигуряващи оптимална аеродинамична конфигурация за всяка ситуация“. Превключването от режим на висока сила на притискане към режим на ниско съпротивление дава на Nevera коефициент на съпротивление 0.3 и е приблизително същия като Ferrari LaFerrari.

Големите врати тип пеперуди се отварят широко за лесно влизане и излизане, докато леките ковани джанти имат дизайн, който насочва въздуха към спирачките.

Горната част на пилотската кабина е „за удоволствие и изпълнение“, докато долната част съдържа вашата информация за забавление, климат и информация за шофиране.

Колата има няколко циферблата и превключватели за смяната на скоростите и височина на движение, прозорци, заключване и настройки на режимите. Три въртящи се циферблата са на разположение за контрол на климатика, режими на задвижване и избор на предавка. Всичко е кожа и велур, с въглеродни влакна, показващи се на праговете на вратите, волана, таблото и вратите, че дори и по тавана.

Всичко е последен писък на технологията, екстериорът изглежда страхотно, интериорът отговаря на всички ваши изисквания за удобство и функционалност. Но колко бързо е това нещо? Nevera предлага 120-кВтч, 6960-клетъчна батерия, способна да произвежда 1.4 мегавата мощност (мерна единица, която се използва в атомните централи). Специален  структурен елемент на шасито, добавя 37% повече твърдост към монокока от въглеродни влакна. Има 48/52 разпределение на теглото отпред и отзад.

Четири мотора задвижват колелата поотделно за общо невероятните 1 914 конски сили и въртящ момент от 2350 нютон метра. Всяка ос получава едноскоростна трансмисия. Тези електродвигатели са 97% ефективни, за разлика от средните 40% на ICE. Всичко това изтласква Nevera до 100 км/ч. за 1.85 секунди, 160 км/ч. за 4.3 секунди и 300 км/ч. за 9.3 секунди. В света има само няколко автомобила с по-висока максимална скорост от терминалната скорост на Nevera от 420 километра в час. Този свръхзвуков шедьовър е обявен на цена от 2 400 000 долара.