Проектиран и построен от състезателния филиал на HWA на Mercedes и AMG, атмосферният 6.0-литров V-12 крещи до 9000 оборота в минута и прави 838 конски сили при 8250 об/минута. Максималния въртящ момент е наличен при 5500 об/минута, достигайки 750 нютон метра.
„Звучи като кола от F1“, каза с усмивка ръководителят на отдел „Продажби и маркетинг“ в Pagani – Ханес Занон.
Huayra стартира през 2014 г., а съществуващите варианти се задвижват от 6-литровия V-12 с двойно турбо на Mercedes-AMG, но не търсете нещо общо между двата двигателя. Това не е крехък състезателен двигател – Pagani обещава 10000 мили между основен ремонт, за да замени клапаните и пружините им. За съжаление няма начин и атмосферният V-12 на R да отговори на днешните норми за емисии, поради което движението на Huayra R не е легализирано по пътищата и ще се кара предимно на писта.
Отработените въглеводороди ще бъдат добре използвани с цел запомнящи се изпреварвания със силен звук. Изберете наличните ауспуси – от Pagani гарантират, че R ще отговаря на ограниченията от 110 децибела при шум и песни. Така или иначе, писъкът, излизащ от тръбите на Инконел, е един от отличителните в този клас и изобщо.
Вместо седемстепенната автоматизирана трансмисия на Huayra за улицата, R получава шестстепенна ръчна кутия, несинхронизирана последователно, която е здраво монтирана към монокока и допринася за твърдостта на шасито. Електроника контролира първоначалното включване на съединителя. Модифицираната R използва въглеродно-титаниева структура, чийто „дебют“ е за космическата Huayra Roadster BC, което спомогна за подобряване твърдостта на R на усукване с претендираните 16% и твърдостта на огъване с 51% в сравнение с купето.
Пагани обяснява, че Pirelli на R са произведени в резултат на състезания GT3 и осигуряват от 30 до 40 процента по-добро сцепление от най-здравите улични гуми. Предните 275 / 675R-19 и задните 325 / 705R-19 се предлагат в няколко разновидности – на състезателен асфалт, при суха среда и мокра среда. И водачът, и пътникът се държат на място с 6-точкови колани. При спирането на колата големите 16.1-инчови предни и 15.4-инчови задни CCM-R карбоно-керамични ротори на Brembo са натоварени да работят до максимума. Ако нещата се объркат, на борда има и автоматичен пожарогасител.
Две подвижни клапи в задната част на автомобила разбъркват аеродинамиката в движение, подобно на купето, което има четири клапана. Pagani претендира за голяма, притискаща сила при 330 км/ч, което е почти толкова, колкото е котировката му за 2315-килограмовото сухо тегло на спортния автомобил. Закупуването на един от 30 R ще ви върне назад с 3.1 милиона долара. Преди да се подигравате, това всъщност е сравнително скромно, като се има предвид еднократният двигател и че в момента Huayra BC Roadster е с още по-висока цена от 3.5 милиона долара. Компанията казва, че неповторимият Pagani Huayra R все още не е напълно разпродаден.