Новото Ferrari 296 GTB изпъква с 820 „понита“

Ferrari разопакова новия 296 GTB – най-новото бижу в семейството на спортните автомобили Berlinetta. На мястото на традиционния средно разположен V8 застава изцяло нов хибриден V6 двигател.

 

Новият модел идва, за да допълни F8 Tributo, който ще излезе от производството през 2022 г., след като всички автомобили, заявени от клиентите, им бъдат доставени.

Това прави 296 GTB Ferrari първото „масово“ електрифицирано предложение след хибридните хиперавтомобили LaFerrari и SF90 Stradale. Преминаването на Ferrari от V8 към V6 двигател за основната му линия спортни автомобили е като отговор на действията на конкурента McLaren. Това стана ясно по-рано тази година, когато хибридният плъгин Artura V6 пристигна, за да замени моделите от Sport гамата.

Първите бройки от 296 GTB ще бъдат доставени на европейските пазари в началото на 2022 г., като цените започват от 269 хил. евро.

Двигателят V6, който е в основата на plug-in хибридния задвижващ агрегат, е описан като първия „шестцилиндров двигател, инсталиран на кола, носеща значката на ,,скачащ кон“. Maranello използва V6 за спортни автомобили от начално ниво още през 60-те и 70-те години на миналия век, като тогава те са пускани на пазара като част от неговата специална и вече отдавна несъществуваща марка Dino.

Новият 3.0-литровият агрегат на 296 GTB с двойно турбо е изцяло нов и специално разработен от Ferrari – произвеждащ 654 конски сили.

За първи път за Ferrari турбокомпресорите, които могат да се въртят до 180 хил. оборота в минута, са разположени между редовете на цилиндрите – решение, избрано заради по-компактната му опаковка, по-нисък център на тежестта и намалена маса на двигателя.

V6 е свързан с електрически двигател – също отзад за първи път в хибрид на Ferrari, монтиран пред осемстепенната автоматична скоростна кутия. Той произвежда 165 к.с., за да доведе до комбинация от мощности в размер на 820 к.с., което е със 109 к.с. повече в сравнение с големия V8 на F8 Tributo.

Сред „радикалните и иновативни решения“, въведени при цялостния дизайн на 296 GTB, е пълно преосмисляне на активния аеродинамичен пакет, използван при последните му предшественици.

За първи път при спортен автомобил със среден двигател, Ferrari използва активно аероустройство за генериране на притискаща сила, а не за намаляване на съпротивлението. Въз основа на това, активният заден спойлер, интегриран в задната броня, генерира до 360 кг притисквателна сила при 250 километра в час.

Твърди се, че програмата за разработка на 296 GTB е съсредоточена около „предоставяне на водещи в класа нива на ангажираност на водача“, като същевременно се повишава общата използваемост и достъпност.

За тази цел задвижването е запазено възможно най-компактно и дебютират редица нови компоненти, включително Transition Manager Actuator за бързо превключване между двата източника на захранване, „първият в света“ шестпосочен сензор за динамично шаси и нова функция „ABS Evo“, която намалява хода на педала на спирачката и гарантира „по-голяма повторяемост на спирачния път“.

Интериора е създаден до голяма степен, следвайки технологичния дизайн на кабината на флагмана SF90 Stradale, като от Ferrari твърдят, че представлява „ясна почивка от миналото“.

Във вдлъбнатата секция на арматурното табло са разположени цифровият дисплей и воланът, а двата панела отстрани на арматурното табло съдържат капацитивни сензорни контроли за редица функции. Главният дисплей също се отличава от това, което познаваме досега, а стерео високоговорителите са в минималистичен вид, за да съответстват на арматурното табло.

Все пак наблюдаваме едно намигване към миналото. То е по отношение формата на превключвателите на скоростите, стилизирана до класическия дизайн на Ferrari „H-gate“.