Интересно нещо са думите. „Улично облекло” – термин, който навремето означаваше „неелегантно облекло, състоящо се от щамповани тениски, торбести дрехи и маратонки”, сега много по-трудно се поддава на тълкуване.
Причината е, че през последните години уличното облекло от улицата скочи направо на подиума. Висшата мода и градската мода станаха на практика неразличими, затова представата на хората за това какво е улично облекло е под въпрос.
Всъщност уличното облекло има по-широко определение. То обхваща и старата школа в стил хип-хоп, и новата – в стил съвременна мода, и всичко, което се намира по средата между тях.
И за да внесем яснота, представяме втора част от списъка на най-известните брандове улично облекло на планетата.
CDG Play
Comme des Garçons е модна къща с репутация на дом на модата с необичаен дизайн и странни ревюта. Обаче марката ѝ Play е известна с напълно противоположното. С култовото си лого във вид на сърце с изпъкнали очи продукцията на CDG Play е съсредоточена върху простички неща като бретонски блузки, суитшърти и тениски с лого. Тя също така си сътрудничи с Converse, в резултат на което брандът на Рей Кавакубо постави печата си на Chuck Taylor All Star 70, създавайки един от най-популярните модели улично облекло.
Patta
Компанията Patta е основана от двама ветерани на амстердамската хип-хоп сцена, когато двама приятели с любов към битълсите, маратонките и уличното облекло се събрали и открили магазин за любимите им дрехи.
Отначало логото Patta било отпечатано на малка партида тениски за тесен кръг на семейството и приятелите, но с нарастването на търсенето то скоро се превърнало в пълноценен самостоятелен бранд. Главното внимание бил насочено към големите логотипи, свободната кройка и ярките цветове, а сезонните колекции се разграбвали моментално.
Nike
Oregonian OG Nike е много повече от просто бранд – тип улично облекло. Културата на маратонките представлява част от уличното облекло, и всеки достоен сникърхед ще ви каже, че ole Swoosh е най-уважаваната марка в тази игра.
Значителен дял от успеха ѝ се дължи на майсторската работа на дизайнера на обувки Тинкър Хетфилд, създал някои от най-знаковите силуети на бранда, включително Air Max 1, MAG и безбройните Air Jordans. Струва си също така да благодарим за грамотния подход към специалните партньорства, дългия списък на гръмки съвместни прояви, които помогнаха на бранда да се утвърди като едно от водещите имена на тази печално известна придирчива сцена.
Noah
Какво правите, когато вече сте прехвърлили 20-те и започвате да се замисляте дали на вашата възраст ви отива да ходите със суитшърт с качулка и Air Jordans? Разбира се, ще започнете да пазарувате в нюйоркския магазин Noah.
Създаден от бившия креативен директор на Supreme Брандън Бабензиен, Noah е улично облекло за възрастни. Предлагайки всичко – от кадифени кепета и спортно облекло до оксфордски ризи и дрехи с очарователни дизайнерски акценти, неговата добре обмислена продукция е надеждна алтернатива, когато е дошъл моментът да се откажете от уличната врява.
Undercover
Странните и чудновати дизайни на Undercover и тениските с графични щампи на ново равнище направиха от тази компания стълб на ултрасъвременната сцена на Ура-Хараджуку в Токио през 1990-те години.
Днес това е една от най-уважаваните модни марки в уличното облекло и неизменен фаворит сред познавачите.
Основателят на компанията Джун Такахаши на младини бил под силното влияние на британския пънк, което си личи в някои от неговите по-смели дизайнерски решения. Освен това Undercover произвежда също така модно луксозно спортно облекло в сътрудничество с Nike под марката Gyakusou.
Гоша Рубчински
Името на руския фотограф и дизайнер Гоша Рубчински е трудно за произнасяне на чужди езици. Обаче фактът, че названието на едноименния бранд е трудно произносимо, не му попречи да стане един от най-обсъжданите в света на уличната мода.
Олицетворявайки постсъветската младеж благодарение на спортните и скейтовите си дрехи, Рубчински рано заслужи уважението на колегите си в занаята и беше взет под крилото от Рей Кавакубо от Comme des Garçons, която сега му помага в създаването на сезонните колекции.
Heron Preston
Един от основателите на музикалния и модния колектив Been Trill заедно с Върджил Абло и Матю Уилямсън от Alyx, Херън Престън оттогава стана един от двамата свои връстници (така да се каже) в соловата кариера.
Неговият едноименен бранд се превърна в една от най-влиятелните сили на съвременната мода, като при това запази култовия си статус. Извънгабаритни модели на дрехите, причудливи мотиви и фирмено яркооранжево брандиране.
Adidas
Adidas може би не е типичен бранд за улично облекло. Но какво е типичен бранд улично облекло в наше време? Все пак, ако вземем под внимание, че немският бранд спортно облекло отговаря за производството на линията маратонки Yeezy на Кание Уест, то повече от логично е да бъде включен в списъка.
Линията Yeezy Boost, разработена съвместно с Ye, стана една от най-обсъжданите и търсените в най-новата история. Тя също помогна на Adidas стабилно да се установи на територията на уличната мода. И сега, когато тенденцията в обувната мода от 90-те е в разгара си, мястото на Three Stripes на сцената само се затвърдява.
Vetements
Ако търсите доказателство, че „калните“ творци на уличната мода напълно са проникнали в някога изключителния свят на висшата мода, обърнете внимание на Vetements. Тази компания, която сама по себе си представлява новаторски дизайнерски колектив, беше основана от
Демна Гвасалия, грузински моден магьосник, който сега е на кормилото на Balenciaga.
Vetements поражда много разногласия. Марката предизвика бурна реакция с привнасянето на широката култура в иронично или остроумно облекло. Мода или фарс? Вие решавате.