Maserati Ghibli Trofeo е италианска спортна бегачка. В миналото компанията Maserati получи много критики заради това, че е споделила много свои части в рамките на FCA Group, сега известна като Stellantis.
Разбираме недоволството ви, тъй като нищо не разваля деня ви така, както, когато разберете, че вашето Maserati за 100 000 долара има същата информационно-развлекателна система като Chrysler 300 за 30 000 долара.
Последната критика вече не е уместна, тъй като Ghibli 2021 има нова информационно-развлекателна система. Някои от по-евтините разпределителни устройства Stellantis обаче остават, което не е коректно, когато се изправяте срещу доминиращите играчи на пазара като BMW 5 Series и Mercedes-Benz E-Class.
Ghibli на Maserati е с нас от 2014 г., така че вече трябваше да е еталон за грациозно царуване по пътищата. Вместо това италианската марка удвоява мощностите му, като монтира 3.8-литров V8 с двоен турбо, произведен от Ferrari, под капака на Ghibli.
Италианците правят всичко, като държат на изискания стил – нещо очевидно, когато имате пред погледа си автомобила Ghibli. Имате усещането, че група италиански момчета са прекарали месеци в задимена стая, зареждайки се с много чашки експресо, в желание да проектират така изящната извивка на задните капаци на колата.
Резултатът е ясен: дали ви харесва или не, не можете да отречете, че Ghibli е поне най-изисканият автомобил в своя сегмент.
Trofeo се предлага стандартно с 21-инчови алуминиеви джанти, изцяло LED външни светлини и предна решетка с черни вертикални ленти вместо обичайния хром, използван от останалата част в гамата. Освен това има въглеродни влакна на предните въздуховоди, светещ болт на прочутата значка Trident върху C-колоните и функционални въздуховоди на капака.
Четири изпускателни отвори допълват агресивния и отличителен външен вид на автомобила, който дори успява да направи впечатление, когато е в бяла боя. Червените спирачни апарати са стандартни.
С толкова впечатляващ екстериор очаквахме нова цветова палитра. За съжаление, изборът на външни цветове за Trofeo е по-ограничен от стандартната гама. Nero и Bianco (черно и бяло) са единствените безплатни опции.
Металните цветове се продават на дребно за 1200 долара, а другите предложения включват Nero Ribelle, Grigio Maratea, Grigio и Blu Emozione. Опцията Bianco Alpi струва 2700 долара.
Можете да си поиграете с колелата и спирачните апарати, за да стане по-интересно. Ако ни питате за личното ни мнение, смятаме, че Ghibli изглежда най-добре в Bianco (бяло) с 21-инчови черни ковани джанти и червени спирачни механизми.
Всички опции за спирачни апарати (черен, син и червен) идват с бял надпис на Maserati. Силният 3.8-литровият V8 с двойно турбо на Maserati осигурява необходимата мощност, като е съчетан с осемстепенен автоматичен ZF.
Това е добра новина, защото това е същата скоростна кутия, използвана в M5 и куп други спортни автомобили. Когато е настроен правилно, работи прекрасно.Въпреки че имат дълга история на производство на красиви автомобили с епични двигатели, инженерите от Италия все още работят с трепет по-фините детайли.
Maserati направи на автомобилите си лоша услуга, използвайки разпределителни устройства от по-малките модели Stellantis. Споделянето на части не е нещо ново и Maserati не са единствената компания, кривнали встрани. Volkswagen Group е идеалният пример. Audi Q8 и Lamborghini Urus споделят някои разпределителни устройства, но тъй като VAG групата изгражда компоненти по определен стандарт, не се чувства некомфортно в Lambo. Интериорът на Ghibli е хит.
Стилният волан и монтираните в колоната гребла правят впечатление. Часовникът от висок клас, монтиран отгоре на арматурното табло, е приятно допълнение, а тапицерията на седалката е повече от великолепна. Повечето от вътрешните повърхности също са покрити с висококачествени материали.
По-големият 10.1-инчов сензорен екран със специфичните за Maserati графики е приятна новост. Италианската играчка върви на пазара с основна цена от 110 000 долара за бройка.