Американската социална мрежа отдавна заема много важно място в бизнес средите, свързвайки лесно работодатели, работници, кандидат-работници и „ловци на глави“. Макар че функционалността ѝ се доближава до тази на Facebook, често я наричат „Фейсбукът на бизнеса“, LinkedIn също има своите тънкости, особено ако досега не сте използвали програмата. Разказваме ви кои са първите шест важни стъпки при създаването на нов профил, според експерта в тази област Линда Рейнър.
Линда Рейнър е американски кариерен стратег, говорител, коуч и основател на уебсайта https://www.lindaraynier.com/ . След като натрупва достатъчно опит, тя решава да сподели част от знанията си с тези, които изпитват затруднения при писането на мотивационни писма, подготвянето на автобиография или как да се държат по време на първото си интервю.
Напоследък наличието на профил в LinkedIn също играе съществена роля, защото, докато рекрутърите (хора, чиято задача е свързана с организирането на процеса за набирането на персонал, спазвайки получената заявка за интервюиране и уточнените процедури) четат вашето CV, в същото време те могат да проверяват и профила ви в социалната мрежа. Ако той не е достатъчно пълен и впечатляващ, може и да не стигнете до първия кръг на мечтаното интервю. Ето защо вещият кариерен стратег разкрива кои са първите шест най-важни стъпки при създаването на нов акаунт в LinkedIn, чрез които ще грабнете вниманието на бъдещите ви работодатели.
Ето кои са те:
1. Профилната ви снимка трябва да е приветлива и впечатляваща
„Освен името, профилната ви снимка ще бъде едно от първите неща, които рекрутърите веднага ще забележат, щом ви намерят в LinkedIn. Ето защо трябва да си качите някоя нова и висококачествена. Не бихте искали да използвате черно-бяла фотография, която не само ще заблуди останалите, но и на всичкото отгоре веднага ще си проличи, че е и много стара. Така че се постарайте изображението да е ново, ярко и чисто, като на него не само трябва да се усмихвате, но и изглеждате професионално.“ – разяснява Линда Рейнър.
„За мъжете е препоръчително да се снимат с цветна риза, сако и вратовръзка, а за дамите – с подходящи блейзър и блуза.“
„Също така е много важно снимката ви да е целесъобразна за уебсайт от ранга на LinkedIn. Това означава да избягвате фотографии, на които ясно си личи, че сте някъде на ваканция или със семейството си. Трябва да покажете, че имате наистина сериозно отношение към вашата кариера, а неподходящото изображение може да събуди съмнения относно намеренията ви.“ – подчертава коучът.
2. Измислете подходящо заглавие
„Виждала съм най-различни мнения по въпроса за това, какво послание трябва да носи заглавието на един човек. Част от тях включват наличието на няколко добре описващи думи (отговорен, целеустремен, работлив, положително настроен и др.), които да направят добро впечатление. Аз, от друга страна, съм напълно несъгласна с това. – коментира Линда. – Смятам, че преди всичко трябва да упоменете каква е вашата длъжност. Например, ако сте старши финансов анализатор, нека това да бъде вашето заглавие. Ако сте финансов мениджър – нека това да се вижда на вашия заглавен ред. Причината – това ще улесни доста търсенето на рекрутърите и ще увеличи шансовете да ви открият, вместо да ги обърквате с безбройно много излишни лични описания за това какъв сте и какъв трудов стаж имате. Поради тази причина ви съветвам да постъпите по този начин.“
3. Резюмето на профила ви трябва да бъде ориентирано към „Какво мога да направя за вас“
„Забелязала съм, че мнозина даже не си правят труда да подготвят резюмето на профила си, което е жалко, защото то фактически също помага да бъдете намерени по-бързо и по-лесно. – съветва коучът. – Резюмето ви трябва да бъде хем сладко, хем кратко, но и не трябва да говорите само за себе си. По-скоро наблегнете върху опита ви в решаването на различни проблеми, например: „Помагам на организациите да извършват бюджетиране, прогнозиране и финансов анализ на своите бюджети за приходи и разходи, за да гарантират, че целите на рентабилността са изпълнени при минимални разходи.“.
„Това бе простичък пример за едно изречение, така че направете още три-четири подобни и ще създаде своето малко въведение, с което определено ще грабнете вниманието на хората, които попаднат на LinkedIn профила ви.“
4. Информацията за работния ви опит трябва да бъде кратка и изпипана
„Не се увличайте да изреждате всичките си задължения, постижения и дребни детайли в LinkedIn – за това е вашето резюме. Но това, което може да съдържа вашата информация, е вашата длъжност, имената на компаниите, за които сте работили, дати (години и месеци) и – ако решите – поне една подточка, където накратко обяснявате за опита си.“
„Причината да не искате да изложите цялата си информация в LinkedIn е, за да можете да събудите интереса у човека, който гледа профила ви. Впоследствие е много вероятно да се свържат с вас, за да ви опознаят по-добре и наред с това да помолят за вашето резюме, превръщайки ви в идеален магнит за кариерни предложения.“
5. Покажете препоръките си
„Доста мъже и жени се притесняват, когато стане дума да поискат препоръки предишните си шефове. Но аз ви съветвам да превъзмогнете страха си и просто да го направите, защото това е още един много важен начин, чрез който профилът ви ще изпъква сред останалите.“
6. Не забравяйте да добавите и контактите си
„Невероятно, но факт – немалко кандидат-работници забравят да добавят тази нужна информация в профилите си. Задължително е да фигурира не само адресът на електронната ви поща, но и един телефонен номер. Погрижете се и контактите ви да са лесно видими и достъпни в случай, че бъдещият ви работодател иска веднага да се свърже с вас.“