Kia K5 – за 2021 по-голям и с повече функции

Kia K5 е класифициран като семеен седан, но неговият вълнуващ дизайн и двигател с 290 к.с. намекват за нещо по-впечатляващо и мощно.

 

Създателите на седана, известен преди като Kia Optima, нямат да намерение да копират своя вечен съперник Honda Accord, но списъкът от екстри, популярното оборудване и приятните цени, правят от K5 силна карта. Всеки модел се радва на стандартни функции, осигуряващи активна безопасност, и пълен комплект информационно-развлекателни технологии, а атрактивният интериор на колата е подсилен от просторна задна седалка.

K5 GT е с безупречен двигател, а неговите лудории, стане ли въпрос за атрактивно въртене на гуми, или ще ви привлекат завинаги, или ще ви убедят, че точно това не е вашият модел. Стандартното задвижване е до голяма степен безобидно и с достъп до всички колела. Въпреки твърде високата седалка на водача и изолацията при шофиране, като цяло K5 е впечатляващ седан – независимо дали го купувате, за да возите цялата фамилия, или само скромната компания

За тези, които не се интересуват от допълнителната „огнена“ мощ, която идва с двигателя от 290 к.с. на GT, GT-Line предлага задоволителна комбинация от елегантни стилови елементи. Всяка GT-Line се предлага стандартно с по-спортен бодикит, 18-инчови джанти, електрическа седалка на водача, която може да бъде поставена в десет различни позиции, волан, облечен в кожа, и безжично зареждане на смартфона. Premium пакета предлага адаптивен круиз контрол, усъвършенствано предупреждение за сблъсък напред, пълни LED фарове, отопляем волан и панорамен люк.

Повечето модели K5 са с турбокомпресор с мощност 180 к.с., 1.6-литров четирицилиндров двигател, който се сдвоява с осемстепенна автоматична скоростна кутия. Двигателят се предлага стандартно с предно предаване; задвижването на всички колела е по избор, но не и при модела GT. Моделът K5 с 180 к.с. с предно задвижване демонстрира прилично ускорение от 7.0-секундно изтласкване до 100 километра в час. Неговата подобрена трансмисия и добре изолирана кабина спомагат да се гарантира, че шумът му от двигателя рядко може да превиши допустимите децибели. Моделът Monty GT има по-мощен 2.5-литров турбо-четири, който генерира 290 коня и въртящ момент от  420 нютон метра. Заедно с ексклузивния си осемстепенен автоматик (със същия мокър двоен съединител като Hyundai Sonata N Line), най-спортният K5 е снабден и с по-големи спирачки, уникална настройка за окачването и по-широки гуми на по-големи 19-инчови джанти. Ускорението до 100 км/час при него се постига за 5.0 секунди.

Вътре K5 изглежда невероятно за цената си. Дизайнът е едновременно изискан и свеж, а кабината е оборудвана с атрактивни материали като дървени облицовки на таблото и вратите. K5 предлага и редица луксозни интериорни функции, като например вътрешно осветление на таблото и вратите, отопляеми и вентилирани предни седалки, панорамен люк и безжична подложка за зареждане. Докато шофьорската седалка се чувства високо дори и в най-ниската си точка, удобното място за левия крак и педала на пода са приятно позиционирани. Задната седалка също осигурява голямо място за краката, а багажникът разполага с достатъчно място за багаж.

Автомобилът се предлага стандартно с 8.0-инчова сензорна информационно-развлекателна система, която споделя рамка с клъстера на габаритите. По-големият 10.3-инчов сензорен екран задава стандартите, започвайки от GT-Line. И двете системи имат копче за сила на звука, както и бутони на волана. Докато по-малкият дисплей предлага безжична интеграция на Apple CarPlay и Android Auto. Обновеният модул има персонализирани профили и възможност за свързване на две Bluetooth устройства едновременно. K5 се предлага и с аудио система Bose с 12 високоговорителя за тези, които искат най-доброто озвучаване около себе си. Базовите модели започват от 24 700 долара за бройка.