Французите не са известни със суперколите си, но това не попречи на Citroen да направи опит това да се промени.
Представете си, че търсите суперкола. Усмихвате се широко – ето, вие най-накрая може да се поздравите с успех, търсите сред най-високия клас спортни автомобили, за да намерите своя перфектен модел. В списъка с производители, към които сте се обърнали, най-отгоре стоят имена като Ferrari, Porsche и McLaren. Марката Citroen вероятно заема по-ниска позиция, а може и да я кара ваш съсед! Но извънземните суперавтомобили не са попречили на Citroen да предизвика дизайнерите си и да ги провокира да изпробват възможностите си.
Феновете на Gran Turismo познават концепцията Citroen GT. И това е така, защото тази кола бе частично реализирана от производителите на Gran Turismo, Polyphony Digital, в съвместно дизайнерско предприятие със Citroen. Едва ли е голяма изненада, защото само като го погледнете, веднага става очевидно, че цялата кола е олицетворение, както на традиционната френска, така и японска стилна елегантност и философия.
Концептуалният автомобил GT видя бял свят на автомобилното изложение в Париж през 2008 година. Поради връзката на автомобила с играта Gran Turismo, хората на практика влизаха в нея и я караха от собствената си всекидневна.
Във виртуалния свят се предлагаха три различни вида превключватели на мощността: имаше пътна версия с 500 к.с., състезателна версия с 600 к.с. и специална версия, захранвана от водородна горивна клетка, доставяща 778 к.с.и въртящ момент от 2500 Нм на всичките четири колела чрез четири електрически мотора.
В действителност обаче GT беше напълно различен от начина, по който беше представен в играта. Той използва 5.4 литров V8 двигател от Ford, модифициран да произвежда 646 к.с. и задвижващ всичките четири колела чрез 7-степенна последователна кутия. При тези мощности и с тегло от 1400 килограма машината може да постигне много добри показатели при ускорение. Така че всичко е точно – Citroen наистина преследва GT за малка серия от 6 автомобила. Поради ограничения брой бе обявено, че цената ще достигне 2 100 000 долара – което означаваше, че ще Citroen GT ще бъде дори по-скъп от някои модели на Bugatti. Но с течение на времето стана ясно, че този проект никога не е имал за цел серийно производтсво.
Ако трябва да анализираме шофирането на Gran Turismo, то трябва да признаем, че желанието за стил възпрепятства някои от полезните практични решения – като например слепите зони, които се дължат на изключително широките A-колони на колата. Да не говорим, че няма заден прозорец. Суперколите не са точно синоним на практичност, а и в действителност шофирането на GT би било упражнение, изискващо непрекъснато внимание. В крайна сметка, въпреки че бе създадена реално, колата бе ограничена до дигиталния свят и няма да бъде пусната в серийно производство. Засега.