Kia ни изненада с високопроходима версия на новия си електрически автомобил EV6 GT с голяма мощност. Този модел се отличава със задвижване на всички колела, предни и задни електрически двигатели, произвеждащи общо 577 конски сили и въртящ момент от 740 нютон метра.
Kia EV6 GT се предлага само с по-големия от двата батерийни комплекта на EV6 и за да се отличи от по-малките версии, по него се извършени визуални промени.
Претенциите на Kia за качествата на GT са впечатляващи: спринт до 100 километра в час за 3.5 секунди и максимална скорост от 280 километра в час; софтуер, за който се очаква, че имитира поведението на диференциал с ограничено приплъзване. Hyundai не е обявил версия за изпълнение на свързания Ioniq 5 EV, така че Kia притежава ексклузивния вариант на това мощно задвижване.
GT изглежда малко по-различно от другите EV6, което се дължи на по-големите джанти и гуми и по-агресивните предни и задни обшивки. Жълтите спирачни апарати се съчетават елегантно с жълтите акценти, намиращи се вътре в кабината, а седалките изглеждат, като да са направени за спортен модел, и са агресивно подсилени. Ще има и GT-Line версия на EV6 със сходни визуални промени като GT, но с по-малък комплект батерии и по-малко мощни задвижвания.
Различните конфигурации на стандартните модели EV6 и GT-Line включват 168-к.с. едномоторен RWD модел, 232-к.с. двумоторен AWD модел със стандартна гама батерии, 225-к.с. едномоторен RWD и 321-к.с. двумоторен AWD модел с батерия Long Range. От Kia обявяват, че конфигурацията RWD Long Range ще осигури 316 мили пробег за европейския цикъл WLTP,като специфичните за САЩ номера на диапазона на EPA вероятно ще бъдат по-ниски.
Предстои да получим по-подробна информация за EV6 за САЩ през следващите няколко месеца, тъй като от Kia обявяват, че първият EV ще бъде пуснат в продажба през втората половина на 2021 година. Очаква се началната цена да бъде от около 45 000 щатски долара за стандартния модел, като за GT тя ще бъде много по-висока. Заслужава си.