Европейският железопътен транспорт достига своя апогей: Нощен влак вече свързва Париж с Виена

Въпреки здравната криза, финансовата несигурност и политическите сътресения, Европа не спира да доразвива и да разширява железопътния си транспорт. От една страна, за да улесни пътуването с влак, а от друга – да намали бройката на самолетните полети. Ето за какво друго иде реч:

 

Както неотдавна писахме, част от иновацията на европейския сухоземен транспорт включва и миналогодишното свързване на бившите главни градове и столици на Австро-Унгария. Но сега, от 13-ти декември, Париж и Виена са вече леснодостъпни и с нощен влак.

По данни на „Евронюз“, и Австрийските федерални железници (ÖBB), и Френската национална железопътна компания (SNCF) също са поели инициативата да доразвият нощния железопътен транспорт между големите европейски градове.

Това заяви преди няколко дни и френският министър на транспорта Жан-Баптист Джебари: „Желая да има повече европейски нощни железопътни линии. Да бъдат създадени и открити нови маршрути още в началото на 2022 година. Да свържем Париж с други европейски столици като Мадрид, Рим, Копенхаген и дори Стокхолм“.

Жан-Баптист Джебари.

Освен това в момента разработваме и друг проект, който ще обхваща Люксембург, Страсбург и Барселона, преминавайки през Мец, Нанси, Монпелие и Перпинян. Допълнително вече имаме и одобрение за линията „Париж-Берлин“, която би трябвало да бъде открита най-късно до края на 2023 година.“ – допълва френският министър.

Влак на Nightjet.

Впрочем, родината на Волтер и Краля Слънце възнамерява отново да възроди своите вътрешни нощни преходи. Ето защо не е чудно, че френските власти отпуснаха сумата от 800 млн. евро за доразвиването и модернизирането на железопътния маршрут до 2030 година.

Спално купе на Nightjet.

Любопитно е да се спомене, че преди години нощните влакове са били доста на почит във Франция. Но през последните десетилетия популярността им спада драстично. Това съответно налага и тяхното преустановяване.

Но както вече казахме, с нарастващата тревожност за състоянието на околната среда, немалко пътници вече търсят по-щадящи природата алтернативи за пътуване.

Гар дьо л‘Ест в Париж.

Линията „Париж-Виена“ се осъществява от жп компанията Nightjet, която тръгва в 19:58 ч. от Гар дьо л‘Ест (Gare de l’Est) в Париж и пристига на Централната гара във Виена около 10:12 ч. на следващия ден. Цените започват от 30 евро.