Meta обмисля да пусне платен абонамент за двете социални мрежи.
Въпреки че мнозина европейски граждани няма да бъдат изобщо очаровани от новите промени, от Meta свидетелстват, че платените абонаменти не само ще позволят на потребителите да се отърват от рекламите, но и по този начин Meta цели да избегне проблемите със спазването на изискванията за поверителност в Европейския съюз.
Предполага се, че това ще бъде постигнато, като на потребителите им бъде предоставена алтернатива на рекламните услуги, използващи събрани потребителски данни. В същото време, обаче, Meta ще продължи да предлага безплатни версии на приложенията на Facebook и Instagram в ЕС, в които рекламите ще бъдат активни.
До този момент все още не са известни нито типът на новите предлагани абонаменти, нито техните цени.
В интерес на истината, в продължение на почти 20 години основният бизнес на Meta бе изграден върху предоставянето на безплатни услуги за социални медии на потребителите. Но и продажбата на реклами на компании, които искаха да достигнат до тяхната аудитория. Ала поради неотдавнашните нови изисквания на ЕС за защита на личните данни, впоследствие на компанията на Марк Зъкърбърг ѝ се наложи да промени своя бизнес модел.