Както по всичко личи култовият американски актьор скоро няма да види бял ден. След като миналият месец изгуби делото срещу британския таблоид „Сън“ и ролята си в предстоящата трета част на „Фантастични животни и къде да ги намерим“, сега неговите врагове се заядоха с луксозната френска марка. Ето за какво става дума:
Преди няколко дни в Обединеното кралство бе излъчена рекламата за новия одеколон на Dior Sauvage, чието рекламно лице е Джони Деп. Според уебсайтът The Guardian, рекламният клип бил показан по време на епизод на популярното телевизионно предаване The Great British Bake Off.
Говорител на Advertising Standards Authority (британският орган за рекламните стандарти на държавата) съобщи пред The Guardian, че участието на 57-годишния актьор e разбунило духовете, което е довело до подаването на немалко жалби: „За тази реклама получихме най-малко 11 оплаквания, чиито податели вярват, че Джони Деп не бива да бъде част от нея след неотдавнашния му съдебен процес.“
Да припомним, че американецът загуби делото във Висшия съд на Лондон заради клевети по негов адрес, публикувани преди две години от таблоида „Сън“, както вече писахме – https://special.bg/deloto-dzhoni-dep-sreshtu-tabloida-vsanv-vsitchko-priklyutchi/ . Това, разбира се, ще се отрази и на всички бъдещи проекти на Деп като човек на изкуството.
Но от друга страна Джони срещна и голяма любов и подкрепа в лицето на неговото семейство, близки приятели и верни фенове. За тях лансирането на рекламния клип на Dior сякаш бе съдбовен знак за оневиняването на екранния Едуард Ножиците, което доведе и до създаването на хаштага #JusticeForJohnnyDepp. А някои от тях дори инициираха петиция за отстраняването на бившата му съпруга Амбър Хърд от очакваното продължение на „Аквамен“.
Впрочем за мнозина това е и своеобразно отмъщение, защото именно заради нейните показания Джони бе помолен да се оттегли от ролята на злия магьосник Гелерт Гринделвалд, както вече писахме – https://special.bg/loshi-novini-za-fenovete-na-vfantastitchni-zhivotniv/ . За негов заместник бе избран известният датски актьор Мадс Микелсен, прочул се с филмите „Казино Роял“, „Кралска афера“ и „Крал Артур“.
В интерес на истината, това далеч не е първият път, когато топ брандът Dior разгневява зрителите. В миналогодишната реклама на Sauvage (отново с участието на Джони Деп) бяха забелязани някои екранизирани стереотипи, засягащи коренното население на Новия свят.
„Клипът бе направен с огромен респект не само към индианските народи, живеещи в Северна Америка, но и към всички останали.“ – резюмира Деп пред Hollywood Reporter.