Харесвате я или не, тя е тук. Смелият дизайн на решетката на новото BMW M4 (и M3) вече е в производство. За щастие тя е прикрепена към брилянтна високоефективна машина, създадена, следвайки онаследените елементи от най-добрите модели на немската марка.
Най-противоречивата характеристика на новия M4 се крие не под капака му, а пред него, където традиционната за BMW двойна бъбречна решетка е мутирала в нещо, приличащо по-скоро на четириъгълна надстройка. Когато е разполовен от европейски регистрационен номер, M4 изглежда сякаш някой е „копирал“ и залепил горната решетка в долната част. Е, може би ще го оценим някой ден.
Състезателното M4 със сигурност носи носталгичен дух по най-добрия модел M3s от минали епохи. И така, тук имаме версията на M3 с две врати – M4, като размерите са толкова значително увеличени, че може да го възприемете и като днешния M6.
М4 избухва със здрав рев и се установява с войнстващ тласък. Изкуственото подобрение, разбира се, е част от играта (поне в света на бързите скорости). М4 разполага с хардуер, за да изпълни обещания звук. Представлява права „шестица“ със затворен палубен блок, кован колянов вал и двойни турбокомпресори, за да произведе страховитите 503 конски сили. Максималният въртящ момент е 650нм, гарантирани от 2750 до 5500 оборота в минута. И цялата тази мощност се насочва към задния мост чрез осемстепенна автоматична скоростна кутия, произведена от ZF. Последният замества автоматиката с двоен съединител от предишното поколение, полагайки основите за версиите с пълно задвижване, които ще пристигнат по-късно тази година.
Подобно на M3, базовият M4 е само ръчен и прави 473 конски сили. Състезателното изпълнение е достъпно само с автоматично задвижване.
Както обикновено при BMW, има объркващо меню за режими на шофиране и настройки. Задвижването, шасито, кормилното управление и дори спирачката могат да се регулират по многообразни начини, а инструменталният блок предлага различни опции на дисплея. За щастие има преки пътища чрез бутоните M1 и M2 на волана. Всеки бутон може да се конфигурира според желаните настройки. Продължете и настройте единия бутон да бъде в режим „спокоен“, а другият да отприщи цялата си ярост в идеята за състезание. Само не забравяйте, че са необходими две натискания, за да овладеете системата за контрол на стабилността.
Имайки предвид броя на регулируемите параметри, интериорните решения на BMW M4 Competition заслужават похвали – изглеждат свежи, без да са полудели по „хаптичното докосване“ (нещо като подобрено 3D докосване). Има достатъчно твърди бутони за осигуряване на лесен достъп до често срещаните функции, а колелото за превъртане на конзолата – версия на iDrive – все още е чудесен начин да активирате функциите за инфотейнмънт. Идеята зад проектирането на интериора е да улеснява агресивното шофиране и при ежедневна употреба.
В какъвто и режим да е, изключителната мощност на M4 е изумителна. От BMW гарантират, че времето от 0 до 100 км/ч е 3.8 секунди, а максималната скорост се управлява при високите 300 километра в час. Отключването на тази максимална скорост изисква специално окачване, което се доплаща. Стандартните автомобили са ограничени до 260 км/ч електронно.
Ако сте готови да жертвате комплект задни гуми, M4 Competition може да предложи още един трик: Има система за контрол на сцеплението М, която може да се регулира на 10 етапа. Това е система за контрол на сцеплението, ориентирана към ефективността, позволяваща на водача всякакви лудории с дросела, без да се върти. M Drift Analyzer ще класира вашите луди моменти по скала от една до пет звезди, но не може да спечелите оценка от пет звезди, без да деактивирате напълно механизма за контрол на сцеплението. Въпреки че някои от по-екзотичните хардуерни устройства от предишното поколение, като карданният вал и трансмисията с двоен съединител, са отпаднали, M4 Competition твърдо запазва своята привлекателност сред спортните автомобили. От това лято ще може да получите и конвертируема версия, а при 300 км/ч формата на решетката ще е последното нещо, за което ще си помислите.