E-tron GT има братовчед при дилъра на Porsche и това е RS e-tron GT. Колата e с 800-волтова електрическа архитектура, предни и задни електрически двигатели, двустепенна автоматична скоростна кутия на задния мост, въздушни пружини и управление на всички колела с Porsche Taycan.
Докато Taycan предлага настройка с един мотор, задвижване на задните колела, както и задвижване с двоен мотор AWD 4S, Turbo, Turbo S и Cross-Turismо. Поне засега GT задвижването на всички колела идва по два начина: e-tron GT с 522 конски сили и RS e-tron GT със зашеметяващите 637 конски сили. Достъпът до всички тези коне изисква контрол за изстрелване и след това получавате ускорение до 100 само за 2.5 секунди.
При обичайния модел получавате все още опияняващите 469 коня в GT и 590 в RS. Разликата е тази, която едва ли ще пропуснете да забележите по пътя си към работа. Твърденията за ускорение на Audi подкрепят усещането за влакче в увеселителен парк. Audi твърди, че базовият GT ще достигне 100 км/час за 3.9 секунди, като RS ще намали това до 3.1 секунди. Въпреки че тези цифри са важни, стойностите на e-tron GT и RS вероятно ще означават повече за купувачите.
По пътя RS GT обикаля със страхотна тишина, ако я искате, разбира се. Той бръмчи и тегли толкова плавно, че големите цифри на показанията на скоростомера могат да бъдат изненада. Голямото тегло на електрическите автомобили работи в тяхна полза, когато става въпрос за стабилни завои, а 590-те електрически коня са повече от достатъчни, за да ви съберат очите.
Смелите нови електромобили на Audi започват от 100 945 долара за e-tron GT, цена, която се подрежда със също толкова бързия Taycan 4S на Porche. Донесете чек от 93 190 долара в магазина на Tesla и ще потеглите с много по-бързия AWD на Model S Performance. Версията RS с покрива от въглеродни влакна и допълнителната мощност започва от 140 945 долара. Тези пари ще ви поставят в 1100 конски сили Model S Plaid + AWD, който вероятно ще бъде най-бързият EV, когато действително достигне до купувачите (от Тeslа не се шегуват).
Е-tron е с приблизително същата дължина като A7, но е значително по-нисък и по-широк, което го прави по-аеродинамичен и красив. Широката задница и светлините изглеждат наистина невероятно страхотно, а отпред грамадната напречна греда през решетката визуално натежава на предницата. Като цяло e-tron GT изглежда елегантно и „мускулесто“. Това не е „играчка“, а един от най-бързите модели на марката, който ще видим скоро на улицата.