Guestline в партньорство с експерти по технологии, изкуствен интелект и хотелиерство разкри как ще изглежда и функционира хотелът на бъдещето през 2034 г. Екипът създаде интерактивно представяне на хотелската стая, което е достъпно за разглеждане онлайн. Експертите в проучването на Guestline са от компании за интериорен дизайн и хотелиерство и предоставят ценни прогнози и прозрения, показващи на потребителите какво могат да очакват да видят в хотелските стаи през следващите 15 години.
Докладът на Hospitality Technology предвижда, че до 2020 г. 85% от взаимоотношенията с бизнеса няма да изискват човешко взаимодействие, а хотелите ще търсят начини да станат по-персонализирани и удобни за своите гости. Според експертите изкуственият интелект и гласовият контрол ще бъдат едни от най-важните играчи в промяната на начина, по който гостите изживяват своя хотелски престой.
„Скоро ще има екрани, които ще ви посрещнат по име, когато ги приближите във фоайето на хотела, използвайки данни от вашите мобилни телефони, които вече съществуват – регистрирани чрез Wi-Fi в хотелите. След като сте там, това ще бъде автоматичен процес на регистрация чрез лицево разпознаване, а ключът ви в стаята ще бъде изтеглен дигитално на мобилния ви телефон “, представи картината на бъдещето Ралф Фернандо, директор на отдел „Стратегии и цифрови операции“ в Pragma.
Как ще изглежда хотелът на бъдещето? Хотелските стаи ще разполагат с мултимедия, заредена с любимите филми на гостите, стъклени стени, които променят степента си на прозрачност и роботи, сервиращи закуска. Душовете ще се адаптират към телесната температура на госта, посредством използването на данни само от едно докосване с пръст. Гостите ще могат да персонализират стаята според настроението си, а стъклените стени ще им позволяват да приспособят декорацията към техния предпочитан стил и цвят. Рум сервизът ще може да бъде поръчан чрез системата i-concierge, вградена в стаята, която ще помни кога трябва да изгаси светлините, така че гостите да се наспят добре и да постигнат максимална степен на релаксация. Потребителите ще имат възможност да настройват нивата на осветеност, стайната температура и музикалния фон, а също и да контролират селекция от шумове и аромати, които да им помогнат да заспят.
„През следващите 15 години гласовата технология ще играе ролята на център за управление, тъй като е много лична, а хотелските стаи са добра възможност да накарате госта да взаимодейства с изкуствения интелект, за да изгради по-добър профил на своите предпочитания“, смята оперативният директор Дънкан Андерсън от City Suites. „Технологиите бързо ни предоставиха достъп до неща с разпознаване на допир и пръстови отпечатъци, използвайки нашето ДНК за извършване на плащания, достъп до стаи, запалване на автомобила и влизане в офиса .Дигиталните душове вече са на пазара, но въпреки това напредвайки технологично, ние очакваме да съзадем табла за цифрови технологии, които могат да открият оптималната температура за душ за вашето тяло, като използват топлинните нива от докосването на пръста“, допълни Сара Канатарио, ръководител на продуктовия маркетинг в Guestline.
По повод иновациите в хотелите на бъдещето, експертите поясниха още: „Щепселите и контактите вероятно ще изчезнат напълно. Тенденцията към скрита или невидима технология ще продължи, при условие че медицинските изследвания за ефектите на безжичната връзка не са довели до нищо отрицателно междувременно. Интерфейсът и балансът между благополучието и технологиите ще бъдат ключови “. Наскоро Guestline анкетира 2000 граждани относно техните притеснения за всички тези бъдещи дигитални процеси, които се управляват чрез изкуствен интелект, а не от служители на рецепцията. Резултатите разкриха, че 60% от тях са загрижени как човешкото взаимодействие, заменено с изкуствен интелект, ще промени техния престой в хотела.