Великолепната шесторка и „Мета“

Основателят на „Фейсбук” – Марк Зукърбърг, представи списък с корпоративните ценности на новата си компания „Мета“.

Шест нови принципа ще заменят предишните корпоративни ценности на „Фейсбук”, обявени през 2007 година. Както отбелязва самият господин Зукърбърг, новите въведения са свързани с промените в живота на компанията, настъпили през миналата година.

Списъкът с новите ценности на досегашния „Фейсбук”, а вече „Мета”, се състои от шест точки.

Първият принцип, който формулира Зукърбърг, е „Да се движим бързо”, което означава „да създаваме и да се учим по-бързо от когото и да било друг”, да действаме на момента и да увеличаваме скоростта на развитие на най-приоритетните за компанията направления.

Вторият принцип е „Да се фокусираме върху дългосрочното влияние”, тоест да си поставяме дългосрочни цели и да извършваме най-перспективните действия дори ако ефектът от тях ще се почувства едва след много години.

Третата ценност е „Да правим страхотни неща”. Марк Зукърбърг уточнява: „Ние вече сме създали продукти, които са полезни на милиарди хора, но в следващата глава от историята си ще се съсредоточим върху това, което ще вдъхновява хората”.

Четвърто – да живеем в бъдещето, тоест да се превърнем в компания, която не зависи от географията и първа внедрява продукти, които се разпространяват от самите потребители и сред тях.

Пета ценност – „Да бъдем прями и да уважаваме колегите си”. Това означава да си позволяваме да бъдем както директни, така и резки в разговорите си с тези, с които работим, но същевременно и да ги уважаваме.

И накрая шестата ценност Зукърбърг формулира така: Meta, Metamates, Me („Мета, метадругари, аз”), като призовава всеки да поеме отговорност за общия успех на компанията пред колегите си, с грижа, както за нея, така и за другите.

Както отбелязва Андрю Босуърт, ръководител на лабораторията AR/VR, който скоро ще стане технически директор на „Мета”, това е препратка към неформалния девиз на Военно-морския флот: „Корабът, другарите, аз” (Ship, Shipmates, Self). Той степенува приоритетите за моряка: на първо място е корабът, на второ – другарите му, и едва след това е самият той.

Андрю Босуърт.

Напоследък „Мета” преживява криза, въпреки промяната на названието и плановете за създаване на метавселена – виртуална вселена, съчетаваща вече привичните ни цифрови възможности с технологиите на виртуалната и допълнената реалност.

След като в началото на февруари бяха публикувани отчетите на компанията за 2021 г., акциите ѝ се сринаха с повече от 26 процента заради слабите резултати за тримесечието, намаляването на броя на активните потребители и скромните прогнози.

Според експерти грандиозните планове на корпорацията за създаване на метавселена едва ли ще ѝ помогнат в краткосрочна перспектива: те ще глътнат милиарди долари и при това няма да окажат положително влияние на бизнеса на „Мета” през следващите години.