Технологията за цифрово виждане на Panasonic Jaguar Racing

Panasonic Jaguar Racing прилага технология за цифрово виждане, разработена с помощта на прозрения, получени от системите за разпознаване на пътни знаци на марката, за да засили успеха на състезанията с Jaguar I-TYPE 4.

 

Пътни автомобили на марката, като изцяло електрически SUV на Jaguar I-PACE, който използва системата за разпознаване на пътни знаци (TSR) и нова усъвършенствана стерео камера, демонстрира постиженията в технологиите на Jaguar. Софтуер за обработка на изображения следи за разчитане на пътните знаци, като информира водачите за ограничения на скоростта и непозволени изпрeварвания.

Тази информация се използва и от системата Adaptive Speed ​​Limiter, която помага на водачите да останат в рамките на допустимата скорост, като автоматично забавя автомобила, ако е необходимо, при навлизане в зони с долна граница. Инженерите от Panasonic Jaguar Racing прилагат подобни принципи за съвсем различна цел: да следят състоянието на батерията на I-TYPE и състезателните автомобили – автоматично и в реално време, като използват тези данни за да определят оптималните енергийни стратегии.

Приемането на системи за дигитално зрение с разпознаване на изображения е възможност в новия процес на моделиране за енергийната стратегия, която води до промяна в скоростта, точността и гъвкавостта в сравнение с инструментите използвани преди това и е доказано, че в бъдеще ще направи още по-подробни анализи невъзможни до сега. Трансферът на технологии е един пример за напредък в пътните автомобили на Jaguar, използван и в подкрепа на успеха на пистата. Това предимство се допълва от непрекъснатото прилагане на иновации, придобити от състезанията за подобряване на превозни средства като изцяло електрическия I-PACE.

Едно от най-значимите предимства придобито от състезателната серия I-PACE  e TROPHY и Формула E – която беше софтуерната актуализация на I-PACE въведена през декември 2019-а. Тя даде на клиентите в цялия свят до 30 км повече пробег при пълно зареждане на батерията. Това беше постигнато чрез подобрения на управлението на батериите, топлинните системи, регенеративното спиране и разпределението на въртящия момент на всички колела.

Продължаващото сътрудничество между инженери в Jaguar Racing и работещите по основните програми за автомобили на Jaguar гарантира, че опитът, процесите и технологиите продължават да преминават от път към писта и обратно. Това помага да се постигне по-голяма производителност и ефективност при по-нататъшното развитие на I-TYPE и бъдещите електрифицирани автомобили на Jaguar. В тази гама влизат изцяло електрическото XJ от следващото поколение, както и най-новият прототип , за който в момента има само данни за ускорението му от 0-100 за под 2.5 секунди благодарине на новите оптимизирани настройки.