Новото Porche 718 Cayman влиза в шоурума

Малко спортни автомобили, които обичаме, предлагат толкова изчистена визия като Porsche 718 Cayman от 2021 година. Начинът, по който е разположен двигателят му, както и окачването му, създават удоволствие при шофиране, което наистина пристрастява. Клиентите могат да избират между хоризонтално противостоящи си четири- или шестцилиндрови двигатели, последният от които сякаш пее като сирена, а това насърчава агресивното шофиране. Cayman предлага ценова премия пред конкуренти като Chevrolet Corvette и Toyota Supra, но, независимо от нея, и фокусът върху личните предпочитания, и имиджът на марката Porsche са достатъчни, за да оправдаят увеличените разходи. Феновете на Porche 718 Boxster също ще го потвърдят.

 

За 2021 г. Cayman излиза на пазара с малко промени – спортното купе вече е в два нови цвята – Shark Blue и Frozenberry Metallic. Предлагат се и редица нови функции, които да направят по-индивидуален избора, включително ключодържатели, боядисани така, че да съответстват на външния цвят на корпуса и няколко кожени аксесоари, като се започне от торбички, мине се през подложки и капаци, и се стигне до ръководството за употреба.

Избирайки модела GTS 4.0, вие ще имате възможност да завъртите ключа и да задействате плоския двигател, който ще ви осигури вълнуващи преживявания. Стандартната ръчна скоростна кутия е по-забавна в сравнение с бездействието, което ви обещава автоматичната. Освен това, всеки GTS се предлага с оборудване за изпълнение по желание, включително с регулируеми и добре подсилени Sport Seats Plus, гъвкава изпускателна система, адаптивно спортно настроено окачване и черни 20-инчови джанти. Той също така може да се похвали с пакет Sport Chrono, който носи диференциал с ограничено приплъзване, векторизиране на въртящия момент на базата на спирачки и задължителен часовник в горната част на таблото.

Porsche предлага асортимент от мощни двигатели на Cayman. Входната версия е турбокомпресор с мощност 300 конски сили и 2.0-литров двигагел. Вариантът S е вдъхновен от турбокомпресор 2.5 литров турбокомпресор плосък-4, който генерира 350 коня. Четирите цилиндъра осигуряват наистина бързо ускорение, но трябва да свикнете с грубите звуци, които създават. За щастие, атмосферният 4.0-литров плосък-6 преодолява звуковите предизвикателства при Cayman-a.

Освен това шестцилиндровият модел генерира 394 коня в GTS 4.0 и 414 коня в могъщия GT4 RS. Независимо кой двигател изберете, всеки Cayman се предлага стандартно с хлъзгава шестстепенна ръчна скоростна кутия, която, ако не най-добрата, е сред най-добрите на пазара. Ако не ви харесва, можете да получите бързо превключваща се седемстепенна автоматична система с двоен съединител с монтирани на волана пера за смяна. Усиленото шаси на Cayman и телепатичното управление надхвърлят съвършенството. Средно разположеният двигател на Cayman и летните му гуми работят заедно, за да осигурят на спортното купе зашеметяващ баланс и стабилност на извитите двулентови пътища. Тази кола е невероятна комбинация от усещания – осигурява опияняващо управление и спокойно каране.

Прецизно избраните габарити, удобните седалки и добре поставените контроли придават на кабината на Cayman усещане, че е създадена тъкмо по вкус на клиента. Множеството твърди копчета и редицата пластмасови парчета са покрити с кожа – нещо, което от Porsche правят, на съответната цена. Компактният преден багажник допълва задната товарна зона на колата, осигурявайки на малкия спортен автомобил пространство за багаж, което съперничи на най-доброто при неговите конкуренти.

Стандартната сензорна информационно-развлекателна система на Cayman предлага бързо време за реакция. От Porsche таксуват допълнително някои функции, като вградена навигация и Wi-Fi точка за достъп, като добрата новина е, че всеки модел вече има съвместимост с Apple CarPlay. Android Auto обаче не е налице. Аудио системата може да бъде надстроена до стерео уредба Bose или до висок клас Burmester, който има 12 високоговорителя и обща мощност от 821 вата, което стига да изкривите стъклата – предупредително, малко преди пръсване.

Стартовата цена на този лъскав, малък състезател започва от 62 000 долара и не търпи компромиси, но си заслужава.