Новото BMW 7 със сериозни позиции в класа на най-луксозните лимузини

Ако търсите голяма кола, която да шофирате с лекота, BMW 7 има много предимства, особено заради просторната си и релаксираща кабина, която може да бъде оборудвана с всякакви луксозни функции.

Всички модели се задвижват от копринено-гладка трансмисия с агрегат, вариращ от 6-цилиндров двигател в базовия 740i до опции с двойно турбо V8 и V12.

Вече съществува plug-in хибриден модел, който може да работи на електричество до 17 мили, преди да премине към бензиновия си двигател.

Най-големият седан BMW на първо място е помислил за комфорта, но 7-серия не разочарова своите собственици, тъй като нейното съвместимо возене лесно заличава несъвършенствата по пътя, а въздушното окачване попива и най-големите неравности.

Двигателят и скоростната кутия са в горната част на краткия списък с акценти. Всеки двигател тук, 6-цилиндров, с 320 к.с., турбо, на 740i до безумния V12 с двоен турбо на 760i и 601-конски сили, демонстрират кадифена гладкост.

Дори 745e plug-in, с комбинацията от шестцилиндров двигател с турбо и електрически двигател, е мощен и успява да демонстрира естественост, каквато липсва при повечето хибриди.

Всяка серия 7 споделя някаква вариация на същата осемстепенна автоматична скоростна кутия с гладко превключване. Задвижването на всички колела (xDrive според маркетинговото мнение на BMW) е по избор – за 740i и стандартно за останалата гама.

Независимо кой режим на шофиране изберете, окачването и контролът са изключително омекотени. 7-серията има адекватно сцепление при завой и е изключително лесно за управление.

В продължение на десетилетия интериорната естетика на BMW е сериозна и делова. Багажникът на BMW от 18 кубически фута е с поне два кубични фута по-голям от тези на конкуренти като Cadillac CT6 и G90.

Информационно-развлекателната система iDrive на BMW отдавна е надскочила проблемите си от ранните си разработки, за да се превърне в ясен, атрактивен интерфейс. Най-новата версия, наречена iDrive 7.0, може да се управлява чрез сензорен екран или бързо и интуитивно през централната конзола.

Системата може също да разпознава специфични жестове с ръце за някои команди, но за препоръчване е сензорният екран или въртящият се контролер.

Всяка серия 7 предлага два USB порта за пътниците на предните седалки и четири 12-волтови щепсела, разпръснати навсякъде. Bluetooth е стандартен, а таблет Samsung с докинг станция между задните седалки не е задължителен, като дава на пътниците отдалечен достъп до някои функции за инфотейнмънт.

Apple CarPlay е стандартен; любопитното е, че Android Auto не е наличен. Стандартната версия се продава на цена от 150 000 лева, като всяка допълнителна опция струва 4-цифрена сума.