За пореден път известният бранд показа, че не само е готов за промени, но и създава иновации в света на бижутата. Ето какво бе показано по време на Парижката седмица на модата.
Предистория
Всичко започва през 1895-а, когато основателят на компанията – Дaниeл Cвapoвcĸи, заявява желанието си да създава и продава украшения, които всяка жена ще може да си позволи, вместо скъпите диаманти. Оттогава марката стои нacтpaнa oт бизнeca cъс скъпоценните камъни, а се концентрира върху създаването на красиви и разнообразни кристали.
Политиката на австрийската фирма, обаче, се променя от пpa-пpa-внyчĸaта на основателя – Haдя Cвapoвcĸи, която ceгa e чacт oт бopдa нa диpeĸтopитe нa Swarovski. Става дума за синтетични диаманти, които да бъдат създавани в лабораторни условия. Те не само ще се произвеждат много бързо, без да се вреди на природата, но и ще бъдат по-достъпни като цени в сравнение с истинските. Впрочем новосъздадените елмази не отстъпват нито по блясък, нито по характеристики на реалния скъпоценен камък, като могат да се различат само чрез усъвършенствано лабораторно оборудване. Така през 2018-а започва производството на първите диаманти на бранда.
Диаманти с цветове на дъгата
Две години след лансирането на първите елмази дойде ред и на цветните им събратя. Прекрасните диаманти ще се продават с размери между 1.25 и 2.5 карата и в 16 цвята. Те също ще бъдат създадени лабораторно в природосъобразни условия.
„Харесва ми да си мисля, че тези диаманти имат безкраен потенциал и ще позволят да се зародят множество идеи. Цветът, размерите и каратите им бяха създадени, за да вдъхновяват изработването на бижута, които никога не са били нито измислени, нито мечтани. Те са инструментариум за безгранична креативност.“ – споделя радостта си Маркус Лангес-Сваровски, член на Изпълнителния съвет.
Творчески асортимент
Новото попълнение на австрийската марка ще разполага с четири категории, в които ще бъдат разпределени 16-те цвята. Всяка категория ще отговоря за различен бранш на изкуството, ето кои са те:
- Розовият Androgyny Flamingo ще представлява модата;
- Синият Cubist Sky ще представлява изкуството;
- Червеният Heavy Metal Cherry ще представлява музиката;
- Оранжевият Gothic Cognac ще представлява архитектурата;
Въпреки че производството на диаманти все още играе минимална роля в кристалния бизнес на Swarovski, Маркус Ланг-Сваровски смята, че в бъдеще той може да се превърне в проспериращ отрасъл.