Mercedes-Benz W223 или безкрайният лукс на един седан

Mercedes-Benz S-class 2022 е колкото лична лимузина за свръхбогатите, толкова и подвижна рекламна платформа на най-новите технологии на компанията.

Не само че емблематичният седан на Mercedes има интериор, облицован с най-добрите материали, но и разполага с огромни OLED екрани на арматурното табло, както и 3D дисплей и навигация с разширена реалност. Заедно със стандартното задвижване на всички колела, безпроблемното ускорение на S-класата идва от 429 к.с. на редовия 6-цилиндров двигател (S500) или 496 к.с. на V-8 (S580).

Шофирането на двата модела не е свързано с никакви излишни вълнения. Изолацията и релаксацията е гарантирана с изключителни седалки отзад. Тази огромна баржа е изненадващо пъргава на завои и при натоварен трафик, особено разполагайки с опционалното управление на задната ос.

Новата S-класа получава и немалко нови подобрения. Най-вече е наличен E-Active Body Control, производство на самата Mercedes-Benz. Тази напълно активна система за окачване автоматично регулира амортисьорите и контрола на нивото за всяко отделно колело, за да увеличи максимално качеството на возене и стабилността на автомобила.

Наличен е MBUX Interior Assist, който по същество разпознава жестове, както и движения на ръцете към сензорния екран или тъчпада и подчертава или активира желаното съдържание.

Системата може и да различава водача от пътника на предната седалка и да съхранява информацията за индивидуалните им предпочитания. S-класата се предлага и в нови цветове: Nautical Blue metallic, Kalahari Gold, Manufaktur Cashmere White Mango и Manufaktur Selenite Grey Mango.

Централната конзола вече се предлага в метално черно и сребристо или с черни пунктирани линии.

Mercedes предлага седана или с 3.0-литров редови шестцилиндров двигател с 429 к.с. с турбо при S500. И двата задвижващи агрегата са допълнени от 48-волтова хибридна система (наречена EQ Boost) и се съчетават с деветстепенна автоматична трансмисия и 4Matic задвижване на всички колела.

Ще има и plug-in хибриден модел, за който се твърди, че има около 60 мили изцяло електрически пробег. Докато всеки модел се движи с въздушно окачване, E-Active Body Control има функция за „кривина“, която деликатно накланя колата в завои. S-класата може да бъде оборудвана и със система за управление на всички колела, която прави големия- Mercedes, изненадващо лесен за маневриране в тесни пространства.

Отвътре колата дава приоритет на екраните. Седанът се предлага с до пет, включително гигантски централен сензорен екран и 12.3-инчов дигитален габарит. Последният работи съвместно с друга технология за създаване на триизмерен ефект, но – за щастие – може да бъде изключен, ако предпочитате екраните да имат конвенционален външен вид.

Има и подобрен head-up дисплей, който ще показва упътвания за навигация в разширена реалност. Стрелките се движат и въртят в реално време, за да подпомогнат по-добре водача. Качеството на изработка и материалите на кабината отговарят на превъзходните стандарти на Mercedes, а автомобилът осигурява настаняване като в лимузина за всички пътници, особено за онези, които се возят отзад.

Зоната на задните седалки на новия модел предлага леко увеличено пространство за главата и краката, а също така може да бъде оборудвана с електрически регулируеми накланящи се седалки, които имат функции за масаж и много нагревателни елементи.

За пътниците отзад е помислено да се чувстват комфортно не само физически. За осигуряване на приятни емоции им е осигурена опционална система за забавление, която осигурява два 11.6-инчови екрана на предните облегалки, както и интерактивно LED вътрешно осветление, което прелива като дъга и се разтича из целия автомобил.

Авангардната информационно-развлекателна система се превърна в отличителен белег на съвременните луксозни автомобили и Mercedes се справя добре с това изискване със своя последен иновативен интерфейс.

Централната конзола на седана е доминирана от огромен 12.8-инчов OLED сензорен екран, който обаче не се предлага с в тъчпад или въртящ се контролер. Това, което идва с него, е подобрена версия на софтуера MBUX на Mercedes, който включва подобрени функции за гласови команди и възможности за смартфон, включително разпознаване на лица и сканиране на пръстови отпечатъци.

Разбира се, популярните основни продукти като безжичния Apple CarPlay и Android Auto и безжичното зареждане са стандартни. S-класата има стандартна 3D звукова система Burmester, но е налична и по-мощна Burmester 4D стерео, която е направо извънземна.

Всяка S-класа с четири врати се предлага с набор от стандартни технологии за подпомагане на водача, включително с опции за паркиране и за предприемане на превантивни мерки за защита на пътниците при неизбежен сблъсък.

Седанът се предлага и с иновативни функции, които включват въздушни възглавници на задната седалка и активно окачване, което да повдигне автомобила нагоре, за да намали тежестта на щетите по време на сблъсък.

За повече информация относно резултатите от краш-теста на S-класа, посетете уебсайтовете на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA). Базовата цена на този шедьовър на пътя започва от 113 000 долара и наистина си заслужава.