Mercedes Benz EQS – флагманът на електрифицираното бъдеще

Mercedes-Benz EQS седан е флагманът на електрифицираното бъдеще на марката и един от най-модерните електрически автомобили (EV) досега.

Неговото извито тяло е постигнало максимална ефективност – плъзга се без усилие във въздуха, а уютната му кабина може да се похвали с луксозни декорации и най-съвременни функции за изключително важния „уау фактор“.

Това е най-очевидно от покритото със стъкло Hyperscreen арматурно табло с множество опции.

Големият EV седан се предлага със задно задвижване и мощност 329 к.с. (EQS450+) или с 516 конски сили. Той използва голяма батерия от 107.8 kWh, чийто обхват е до 350 мили. Въпреки че някои наричат Mercedes-Benz EQS – една 2022 EQS-наелектри-зираща и луксозна кола, това е лесна игра на думи, но която освен всичко друго е и напълно точна.

EQS450+ разполага с електрически мотор, монтиран на задната му ос, който генерира 329 конски сили и 550 нм въртящ момент.

EQS580 4Matic има електрически двигател на всяка ос, който задвижва всички колела и е с обща мощност на системата от 516 конски сили и 830 нм въртящ момент. Mercedes изчислява, че вариантът със задното задвижване ще ускори от нула до 100 км в час за 5.5 секунди. Твърди се, че изборът на по-мощния модел със задвижване на всички колела намалява времето до 100 км в час до 4.1 секунди.

Всеки EQS се движи на адаптивно въздушно окачване и се върти на джанти с размери между 19 и 21 инча. Стандартната система за управление на задната ос може да наклони задните колела до 4.5 градуса, а има и допълнителна надстройка, която може да ги завърти на 10 градуса. Тази технология има за цел едновременно да улесни маневрирането на 205.4-инчовия седан в тесни места и да увеличи стабилността му при високи скорости.

Отвътре EQS е облицован с красиви, висококачествени материали и оборудван с безброй луксозни удобства. Списъкът на желаните функции включва обширно вътрешно осветление, възглавници за подглавниците за пътниците, седящи на предните и задните седалки, и пакет Executive Rear Seat.

Последният включва регулируеми задни седалки с функции за масаж, отопление на врата и раменете и индивидуален таблет за управление на информационно-развлекателната система MBUX. И все пак най-забележителната опция е това, което Mercedes нарича Hyperscreen: гигантски стъклен панел от стена до стена, който се простира през арматурното табло и обхваща информационно-развлекателната система. Въпреки че това дигитализирано табло изглежда футуристично, EQS се предлага стандартно с по-традиционно табло.

Благодарение на напълно равен под, както и на дългото междуосие от 126.4 инча, EQS има просторен интериор. Товарното пространство също е особено щедро, благодарение на големия си хечбек.

Информационно-развлекателната система MBUX на EQS е една от най-изявените му интериорни характеристики, особено 56-инчовият Hyperscreen. Стандартната подредба е подобна на таблет със сензорен екран, който се простира от централната конзола и се носи над арматурното табло. Опционалният Hyperscreen действа като масивен дисплей, който се състои от три различни екрана. Те включват 12.3-инчовия габарит, 17.7-инчовия централен сензорен екран и 12.3-инчовия сензорен екран от страната на пътника.

Заедно с ослепителната гама от екрани, EQS разполага със скенер за пръстови отпечатъци, който активира индивидуалните профили на водача, системата за гласови команди „Hey Mercedes“ и навигация с разширена реалност на главния дисплей. Всеки модел включва също шест USB-C порта в кабината и космическата аудио система на Burmester. Стартовата цена на това спортно бижу започва от 105 000 долара нагоре.