Ръчно изработен, само в 25 екземпляра, Koenigsegg Agera RS е фокусиран здраво върху пистата и цената си, но е идеален и за редовна употреба на пътя. Той използва модерна технология, разработена по време на изключителната програма Koenigsegg One: 1, като същевременно запазва цялата функционалност на предишните модели S и R.
На практика това включва използваемо багажно отделение и свалящ се твърд покрив, който може да се прибира вътрешно, с движение отгоре надолу, по всяко време.
Подобренията на Agera RS включват: усъвършенствана лека звукоизолация, изцяло нов преден сплитер, оптимизиран за пистата, предни крила, странични прагове, усъвършенствана динамична система на капака на шасито и динамично активен заден спойлер за допълнителна сила на натиск (сега до 450 кг при 250 км/ч). Колата също се отличава с подобрени странични изходи за въздух зад предните колела, увеличена мощност и повишена граница на оборотите.
Дори и с цялата тази добавена функционалност и оборудване, Koenigsegg все пак успява да е с по-малко тегло в сравнение с моделите Agera S и R, благодарение на използването на усъвършенствани композитни материали и техники за подреждане, разработени по време на програмата One: 1.
На някои пазари Agera RS също може да бъде конфигурирана да работи на E85 за още по-високи нива на мощност, докато системата за управление на двигателя предлага възможност за настройка в движение към всяка горивна смес и по всяко време.
Agera RS е най–добрият модел, ако въведем показателя „гъвкавост“ – и на пътищата, и на пистите. Той е с най-екстремните характеристики, предлагани днес, но въпреки това е изцяло легален, отговарящ на стандартите за безопасност и други необходими изисквания за хомологация, в сила по целия свят. Последен писък на технологиите и с цена 4 мил. паунда, тази красавица държи челните места в спортния сектор.