Дизайнерът Алехандро Нуньес Висенте проектира самолетен салон с шезлонги на две нива. Целта му е да направи пътуването по въздух много по-удобно, като осигури на пасажерите повече място от преди.
Младият дизайнер се надява, че идеята му за така наречената двуетажна седалка ще направи истинска революция при пътуванията по въздух.
Първият плюс е, че когато пътувате със самолет в продължение на повече от шест часа, краката ви няма да отичат
Идеята за необичайното дизайнерско решение хрумнала на Висенте, докато се прибирал от мястото, където учи в Холандия, – в Технологичния университет „Делфт“, до родния си дом в Испания.
Решението му е следното: редовете със самолетните седалки са свързани така, че единият ред да е като при типичните самолетни салони, а другият – повдигнат над него.
Ако сте на долния ред, можете да изпънете краката си пред себе си в кухина, образувана при повдигането на седалките нагоре.
На по-високия ред има малка поставка за крака, която ще задържи тежестта ви, след като се качите по малка стълба.
При демонстрацията на новото решение в Хамбург, хора, които пробвали седалките, коментирали, че първоначално се чувстват малко несигурни, но след като се качат на втория етаж, се чувстват удобно, защото имат достатъчно място да изпънат краката си.
„Прототипните седалки не се движат, но всяка от тях е поставена в различни позиции, за да покаже как могат да се накланят.“
При решението на Висенте има една малка подробност – той премества мястото за багажа от пространството над главата на пасажерите в нишата между горния и долния ред.
Младият дизайнер обяснява, че ще има около 1.5 м въздух между пътника и горната част на самолета, което означава, че на по-високите пасажери може да им се наложи да се наведат.
Друг известен дискомфорт е, че заради седалките отпред седналият на долния ред се чувства малко клаустрофобично. Все пак седалката тип шезлонг подлежи на усъвършенстване. Тя първоначално е била предвидена за самолет Flying-V, по който в университета „Делфт“ много работят.
Нуньес се надява, че един ден неговите седалки ще бъдат монтирани на Boeing 747 или на Airbus A330.
Към разработката му вече са проявили интерес няколко компании, като той дори е номиниран за наградите Crystal Cabin Awards 2021 – най-престижният приз в света на авиационната индустрия.
Но дали мечтите му ще се сбъднат или не, ще се разбере след години. В авиационната индустрия важат строги правила и регулации и не е сигурно дали те лесно ще допуснат изключително революционния проект на младия испанец.