Грижата за планетата, работата с рециклирани материали и устойчивостта в производството – това са неща, които вече вълнуват и света на модата.
Големите марки постепенно преминават към рециклиране и екологични методи на производство. Някои марки са решили да адаптират своите лога, за да покажат приноса си към опазването на природата. Ще разгледаме няколко примера.
Louis Vuitton

Един от най-забележителните примери за ново лого е емблемата на френската модна къща Louis Vuitton. Вместо прави линии и остри ъгли, от модната къща са добавили стрелки и са направили ъглите на логото по-меки.
И цветът на буквите също се е променил – те са направени зелени. Този вариант е създаден от Върджил Абло – дизайнерът, проектиращ лога за дрехи, изработени от рециклирани материали.
Сега френската марка ще поставя „зелено“ лого върху неща, които са създадени от рециклирани материали, независимо от колекцията и без да прави отделна реклама на Абло.
Moncler

След като експерти по „зелената“ мода прогнозират приходи от 8.25 милиарда долара през 2023 г. (в сравнение с 6.35 млрд. долара през 2021 г.). Moncler също реши да се насочи към създаването на нова линия. Тя се нарича Born to Protect („Роден да защитава“).
При създаването й е използвана технологията Econyl – екологично чист найлон, създаден от рециклирани материали, събрани от океаните и крайбрежията.
Според създателите на линията при производството на тези дрехи емисиите в атмосферата са намалели с 40 процента.
За да отбележи своето участие в борбата за климата, Moncler актуализира логото си – класическата му емблема, адаптирана от 60-е години на миналия век, се сдоби със стрелки в ъглите. Разпознаваемата буква „М“ се украси и със символа за рециклирани материали.
Prada

Италианската марка отиде малко по-далеч от останалите и пусна не само собствена линия, но и собствен материал – Re-Nylon. Той е създаден от рециклирани отпадъци от целия свят – както събрани от океана, така и изхвърлени по крайбрежията.
Основният фокус на Prada е върху пет държави: Нова Зеландия, САЩ, Китай, Словения и Камерун. Екипи и представители на марката събират боклука, рециклират го и изработват дрехи от него с минимум отпадъци или остатъчни материали. Както и другите марки, и Prada преоткри в своето лого емблемата за рециклиране – класическият триъгълник вече е със стрелки и е придружен от етикет Re-Nylon.