Ferrari е марка разпознаваема не по-малко от Coca-Cola, например. Това е най-добрата компания за спортни автомобили, и въпреки че някои може да се конкурират с впечатляващите си маркетингови и мърчандайзинг стратегии, Ferrari все още произвежда брилянтни автомобили на най-високо ниво. Един от последните е F8 Spider, отговорът на Маранело на McLaren 720S Spider и Lamborghini Huracan Evo Spyder.
Тъй като става дума за освежената версия на F8 Tributo, F8 Spider има същите LED фарове от двете страни на S-форми с оформен преден капак. Сложните решетки и канали са допълнени от фин спойлер, докато профилът разполага с още една голяма извивка от всяка страна на автомобила, което е и най-добрият ъгъл за оглед на великолепните 20-инчови джанти. Задните светлини отново са в четириъгълно оформление, което последно се вижда от Ferrari в този сегмент на F430. Огромният дифузьор разполага с накрайници за изпускане чрез двоен изход, докато извит активен спойлер завършва външния вид.
Двигателят в 488 спечели Международния двигател на годината от 2016-2019 г. и беше избран за най-добрия агрегат през последните две десетилетия. Това трябва да подскаже, че 3.9-литровият V8 с двойно турбо в колата е еволюция на този в 488 и е просто невероятен. За разлика от другите двигатели с турбо, той наистина няма абсолютно никакво турбо изоставане. Реагира на всяка предавка, точно както двигателят с атмосферно пълнене, а мощността му съвпада с тази на по-големия V8 в 720S, с 710 конски сили и 770Нм въртящ момент. Поставя го на земята чрез седемстепенна автоматична система с двоен съединител, която захранва задните колела и реагира също толкова бързо, позволявайки на F8 Spider да достигне от 0-100 км/ч. само за 2.9 секунди. Максималната скорост също е впечатляваща при пълна мощност колата е в състояние да подмине 340 километра в час.
Няма смисъл да имате мощен двигател, ако не можете да му се насладите напълно, но F8 Spider е опитен в това да покаже силата си на земята и да ви направи да изглеждате като бог на шофирането. Една от най-приятните функции се нарича Side Slip Angle Control, която ефективно помага да контролирате динамично каране, докато Ferrari Dynamic Enhancer ще спира индивидуално всяко колело, за да затегне контролът, когато преминавате през остър завой с по-висока скорост. Като стана дума за спиране, въглерод-керамичната настройка е забележително отзивчива, дори след безброй твърди спирания.
Както може да се очаква, F8 Spider е само за двама души. Тази ниска височина на каране може да направи влизането и излизането малко сложно, ако покривът е на мястото си. Позицията за шофиране, цялостната опора и комфорта на седалките са добри за спортна кола. Ако все пак решите да се възползвате от наличните седалки с въглероден гръб ще разберете, че комфортът отстъпва на задната седалка до твърдост. И все пак гледката в повечето посоки е доста добра, въпреки че адаптивният спойлер блокира част от изгледа ви от задния прозорец, когато покривът е повдигнат.
В багажното отделение на F8 Spiderняма много пространство, мястото за съхранение предлага само няколко недостатъчни отсека за една каска и няколко състезателни клина например. В кабината има достатъчно място зад седалките за една или две чанти плюс чифт държачи за чаши в централната конзола. Има и малка, почти декоративна, предна жабка, която може да побере чифт очила и един портфейл. За такъв вид спортна машина трябва първо да си приготвите един закрит гараж, а после и сумата от 275 000 долара, ако дилърът не ви информира, че бройките са вече изчерпани.