Мистерията около появата на стоманения стълб в Националния парк Canyonlands в Юта е разрешена.
Арт групата The Most Famous Artist косвено пое отговорността за инсталирането на обекта, който беше открит в каньона в средата на ноември и демонтиран от активисти след по-малко от две седмици. На сайта на групата в се появиха снимки на тристенните стълбове – от Юта, от Калифорния и от връх Пайн, опаковани и качени на количка за оперторска камера близо до склад (вероятно готови за транспортиране), съобщава изданието Mashable. Потребители попитаха дали фотографиите означават, че обектите, наречени монолити, са инсталирани от членове на арт групата: „Вие ли бяхте?“ и получиха отговор „Ако под„ вие “имате предвид нас, тогава да“.
Снимката на стълба в Румъния, който се появи на 30 ноември близо до руините на крепостта на даките Петродава в околностите на град Пиатра Нямц и остана там един ден, не беше в социалните мрежи на групата. По този повод авторите на акаунта обясниха, че могат да публикуват само три снимки, а третото място е заето от фотографията с количката. „На сайта има повече от три снимки, така че приемете този отговор, каквото искате“, се казва в коментара.
Копия на стълбове вече са достъпни в сайта на The Most Famous Artist срещу 45 хил. долара. „Автентични размери и качество на музейно равнище. Три опции плюс едно потвърждение на автора. Височина 10 фута (малко над 3 метра). Включени са доставка и монтаж “, гласи съобщението за продажба. Пояснява се, че доставката на тези предмети на изкуството до клиентите може да отнеме от четири до шест седмици, и че те не могат да бъдат заменени или върнати.
Изданието Mashable се свърза с основателя на групата, артистистът и шегаджия Мати Мо чрез Twitter. Той не е потвърди, но и не отрече участието на The Most Famous Artist в инсталирането на стълбовете в Юта и в други точки на света. „Не мога да говоря много заради легитимността на оригиналната инсталация, – заявява Мо пред портала. – Мога да кажа само, че сме известни с подобни шеги и сега предлагаме автентични предмети на изкуството чрез услугата Monolith. Не мога да предоставя и допълнителни снимки, но мога да обещая, че през следващите дни и седмици ще има повече информация по тази тема”.

Когато Мати Мо бе попитан защо изобщо са монтирани стълбовете, той отговори: „Какъв по-добър начин да сложим край на тази ужасна година, от това да накараме света да мисли за известно време, че извънземните са влезли в контакт с нас и бързо се разочаровали, осъзнавайки, че хората от The Most Famous Artist за пореден път се присмиват”.
В Mashable, обаче, не са сигурни, че купувачите на стълбовете, ако има такива, ще получат заплатените предмети на изкуството. Изданието предполага, че е възможно самата оферта да е шега и да е „да е критика на желанието на колекционерите на изкуство да платят куп пари, за да притежават културен феномен”. Колкото до художника, той продължава да поства информация, свързана с изработването на предметите – неотдавна, например, публикува триизмерна рисунка на тристранен „монолит“. Нещо повече, Мати Мо потвърди пред Fox News, че се надява да продаде три стълба за една седмица и обмисля да създаде щампи и играчки.
Мо и неговата група са известни в САЩ с действия, които се оценяват като произведения на концептуалното изкуство. Възпитаникът на Станфордския университет, започнал кариерата си в сферата на цифровите рекламни технологии, през 2013 г. основава арт групата The Most Famous Artist, която в началото се занимава с добавяне на нови елементи към съществуващите картини.
През 2016-а. Мати Мо (чието пълно име е Мати Монахан) продаде фалшиви пачки с долари чрез Instagram, на които бяха изрисувани само най-горната и най-долната банкноти от по 100 долара. Всяка от запечатаните пачки (които не биваше да се отварят, тъй като според предупрежденията на художника ще загубят стойността си) струваше 5 хил. долара.
През 2017-а Мати Мо се прочу с това, че боядиса изцяло в яркорозово няколко къщи в Лос Анджелис, които трябваше да бъдат разрушени, за да се построят жилищни комплекси на тяхно място.
През 2018-а художниците от неговата група построиха инсталация, в която всеки човек, сниман от правилния ъгъл, изглеждаше като пътник в луксозен самолет. Произведението беше изложено в Лос Анджелис, а освен това гастролира на изложбата Art Basel в Маями.

Най-известната творба на The Most Famous Artist е замяната на две букви в надписа Hollywood на Холивудските хълмове. На 1 януари, 2017-а, там бе изписано „Hollyweed“ („трева“, в превод от английски – „марихуана“). Надписът обаче не бе повреден – буквите „О“ бяха превърнати в „Е“ с помощта на черен брезент, покриващ излишните части.