Disney: „Стихии“ задмина „Енканто“ и „Баз Светлинна година“

Най-новият анимационен шедьовър на Disney и Pixar се превърна в боксофис.

 

 

„Стихии“ излезе по кината на 16-ти юни, като само през първия уикенд събра сумата от 29 милиона долара. Ала въпреки първоначалния си слаб резултат, по данни на Collider, до този момент кинематографският проект на Disney е спечелил над 300 млн. долара глобално.

Българският плакат на „Стихии“.

Лентата като нищо може да достигне между 400-500 млн. долара световна печалба. Ала тя вече би рекорда на миналогодишната „Баз Светлинна година“ (спечелила 226,4 млн.) и култовата „Енканто“ от 2021-а (256,8 млн.). Затова не е чудно, че „Стихии“ е напът да се превърне в най-успешния анимационен филм на Disney след пандемията.

Четирите елемента.

Историята на „Стихии“ ни представя мултикултурния град Стихиопол, където съжителстват четирите стихии: вода, огън, земя и въздух. Протагонисти са огнената жена Лумна и водният мъж Лей, които разчупват стереотипите и предразсъдъците на техните прадеди. Например, че огнените хора са проблемни и зли или че водният народ живее единствено, „за да изгаси завинаги огъня“.

Кадър от филма.

В интерес на истината, визуалният разказ е вдъхновен от личния живот на режисьора на анимационното филмче – американеца от корейски произход Питър Сон. Историята на семейството на Лумна е същата като тази на родителите на Сон, които имигрират през 70-те години в Съединените американски щати от Корея.

Малкият Питър Сон с родителите си.

Впрочем, към 200 млн. са отишли само за създаването на „Стихии“, така че е било изчислено, че близо 400 млн. долара от боксофиса са трябвало да бъдат спечелени, за да може кинолентата да се счита не само за успешна, но и за доходоносна.

Българският плакат на „Стихии“.

Все още можете да гледате новия анимационен шедьовър на Disney в киносалоните в страната във форматите RealD 3D, 4DX и Dolby Cinema.