С V-образен двигател, Cadillac CT4-V Blackwing е най-горещата версия на най-малкия седан на марката. Базиран на обикновения Cadillac CT4, Blackwing може да се похвали както със стандартна ръчна скоростна кутия, така и със задно задвижване, които служат като двойни „предястия“ за любителите на шофирането.
Основното е неговата „пикантна“ двойна турбо V-6 мощност с 472 к.с. и уникална настройка на шасито, която включва подобрени компоненти на окачването и специално разработени гуми. Cadillac също така предлага усещане за лукс с редица желани функции, но предстои да видим дали качеството на интериора отговаря на цената му. Но все пак, CT4-V Blackwing изглежда ще се възползва от силно емоционалния интерес на компанията да произвежда спортни автомобили.
Изцяло новият седан CT4-V Blackwing е обновеният наследник на някогашния Cadillac ATS. Докато официалното лансиране на Blackwing ни дава представа за неговите потенциални екстри, то CT4-V изглежда достатъчно добре, за да напомни на германските производители, че Америка все още произвежда мощни седани.
Колата разполага с 3-литров V-6 с двойно турбо, който произвежда 472 конски сили и въртящ момент от 603 нютон метра. Тази мощност се насочва към задните колела чрез стандартна шестстепенна ръчна скоростна кутия или 10-степенна автоматична. Но модел със задвижване на четирите колела не се предлага. От Cadillac обясняват, че автомобилът има максимална скорост от над 300 километра в час, а автоматизираният модел може да „зарежда“ скоростомера от нула до 100 километра в час за 3.8 секунди.
Всеки модел е снабден с адаптивни амортисьори, електронен диференциал с ограничено приплъзване и мощна спирачна система, които правят тази спортна машина готова за пистата. Тялото е базирано на същата платформа като вече неизползвания ATS, но основните му характеристики са преработени. В сравнение с обикновените CT4, Blackwing има по-ниска височина на шофиране, по-големи колела, по-качествени гуми и подобрена аеродинамично система, които трябва да го направят страхотен седан.
Интериорът на CT4-V Blackwing има някои допълнителни изискани елемента, различаващи го от обикновената гама – става дума за облицовка от въглеродни влакна, акценти от микро велур и по-комфортни предни седалки.
Cadillac не надмина кой знае колко очакванията ни с визията на кабината си, но със сигурност не може да бъде обвинен, че няма достатъчно богат списък от елитарни функции. „Wing“ се предлага стандартно с 12.0-инчов дигитален клъстер и специално подсилени предни седалки с 18-степенно регулиране на мощността и отопляеми възглавници. Тези предни „тронове“ могат да бъдат надградени до по-шикозен комплект с още по-агресивно укрепване, както и снабдени с вентилация и със система за лумбален масаж. Тъй като Blackwing има същия вътрешен дизайн и товарно пространство като обикновения CT4, и при него може да се възползвате от багажник, в който да съберете пет ръчни куфара.
Всеки автомобил от серията разполага с 8.0-инчов сензорен дисплей и информационно-развлекателна система, която включва Apple CarPlay, Android Auto, безжично зареждане на смартфон и множество портове. За щастие, Cadillac се отказа от стария си интерфейс CUE, който разчиташе почти изцяло на сензорни контроли, и представи удобни въртящи бутони, за да доразвие информационно-развлекателната си система. Blackwing също се предлага стандартно със стерео AKG с 14 високоговорителя, които имат решетки от алуминий и олекотени компоненти. Всичко изброено до тука се вмества в стартова цена от 60 000 долара.