Bentley Continental Supersports: бърза, тежка и безкомпромисна

Ако търсите луксозна, скъпа и голяма кола, която същевременно да е бърза и пъргава – Bentley Continental Supersports е правилният избор.  Облицована с кожа отвътре, луксозна и двуврата, тя тежи повече от SUV, но може да изпревари Corvette Stingray Grand Sport до 100 километра в час.

 

Какво знаем за колата: 700 к.с. от 6.0 литров W12 twin turbo за начало. Над 1000 нютон метра въртящ момент и 330 км/ч. ел.ограничени. Задвижване на четирите колела, векторизиране на въртящия момент, силно преработено спортно окачване. Инженерите на Bentley следваха някои конвенционални пътеки, за да я докарат до 700 конски сили в Continental Supersports. По-големите турбокомпресори се свързват в преработена всмукателна система чрез ревизирани междинни охладители. Новите лагери на главния и свързващия кардан намаляват триенето и програмистите рекалибрират впръскването на горивото, времето за запалване и фазирането на компресорите.

След едва забележимо закъснение от празен ход на двигателя, прекалено кратко за да предизвика забавяне, големият 12-цилиндров мотор е нетърпелив да се върти до своята червена линия от 6250 об/ мин., само на 300 об/мин. над пиковата мощност. Но това, което наистина доминира в характера на двигателя, е огромният въртящ момент от 1015 нютон метра (с 100 повече, отколкото получавате в Dodge Hellcat и напълно присъстващ при 2050 оборота в минута спрямо пика на Chrysler с 4800 оборота в минута). Това и плавността на огромния W12 двигател, който има наполовина ходове на оборот, колкото V8 го превръща в един от най-силните агрегати на марката . Въпреки всичките си подобрения, W12 все още използва впръскване на гориво от портове, така че няма нито един от онези забавени нюанси, който често съпътства технологията с директно впръскване. При леко използване е толкова тих и гладък, колкото 12-цилиндровия на всеки конкурент; натиснете педала дълбоко във вълнения килим и двигателят издава басов нотен рев, който не е особено мелодичен, но със сигурност е авторитетен.

Изпускателната система също е преработена за по-свободно благозвучие и не може да пропусне пропукващия обратен огън по време на понижаване на предавките. Осемстепенната автоматична скоростна кутия получава трансформатор на въртящ момент с по-бързо заключване и може да се превключва ръчно чрез големи лопатки, монтирани на кормилната колона – те обаче са поставени неудобно, тъй като са твърде високи и твърде далеч зад волана за бърза работа и тяхната реакция се чувства малко неефективно, а и човек не може да се сравнява с бързината на автомата. Ръчният избор се прави по-добре чрез мощния механичен превключвател, монтиран на конзолата, със специалната му плюс/минус опция. В действителност автоматичното програмиране е толкова добро, че шофьорите от собствения състезателен екип на Bentley GT3 казват, че няма предимство да изберете собствени предавки, дори в Estoril.

Като се има предвид, че колата струва около 300 000 долара, така или иначе повечето читатели ще чуят само Supersport отвън, където ще бъдат по-удовлетворени, отколкото шофьорът от пукането на ауспуха вътре. Със стоманения покрив обаче кабината е толкова добре изолирана, че шумовете от изгорелите газове изглеждат отдалечени въпреки мощната изпусквателна система.

Колкото до икономията на гориво, това със сигурност не е уместен въпрос, когато става дума за Bentley Supersport. Тежкият W12 двигател в стандартна форма е оборудван с деактивиране на цилиндри, но тази функция преминава на заден план при желание за скорост. Очаквайте градски рейтинг от близо 30л./100км., което означава, че собствениците на Bentley ще купуват много първокласен и 100 октанов бензин.