Създаването на EV версии на утвърдени модели е един от начините, по който производителите могат да спечелят любителите на седаните. При следването на тази концепция няма да се стигне до замяната на бензиновия A6, но ще се обогати палитрата от модели в Audi.
Концепцията на Audi за новия A6 e-tron бе представена за първи път на автомобилното изложение в Шанхай през 2021 година.
Извитите му линии, блестящите светлини и дългото междуосие са създадени тъкмо за да спечелят купувачите на SUV. Audi залага и на допълнителните си електрически модели – e-tron, e-tron GT, новоизлезлият Q4 e-tron и Sportback версиите на e-tron и Q4.
A6 e-tron, който ще се лансира заедно с модела с бензиновия двигател A6, а не като негов заместител, изглежда „хлъзгаво неуловим“ със сребърната си плаваща решетка и изчистените си врати. Няма да видим толкова радикална кола при дилърите, но от Audi ни уверяват, че в производствения процес ще следват 95% концепцията си.
Понастоящем електромобилите на Audi използват различни платформи: e-tron GT е на платформата J1, докато Q4 e-tron е на MEB, същият онзи, който стои в основата на Volkswagen ID4. В бъдеще, след 2022 г., новоразработените Audi EV ще започнат да използват същата PPE платформа като на A6 e-tron. Модулният му дизайн не само позволява корпуси с различни размери, но и единични или множество конфигурации на двигателя.
Дизайнерите се възползват от освободеното място около големите предни двигатели и обемистите трансмисионни тунели, предлагайки повече креативни идеи. Освен това пътниците ще разполагат с повече свободно пространство в кабината. A6 e-tron има почти същите външни размери, като настоящия A6 / A7, но се очаква да е с още по-просторен интериор.
Дали очакванията ще станат реалност, не може да се твърди със сигурност, защото Audi все още не е пуснал никакви интериорни изображения, но отвън изглежда голям.
Показателите – ефективност, зареждане и обхват са ключови при продажбата на всеки електрически автомобил, а A6 e-tron ще използва два електрически мотора с обща мощност от 469 конски сили и, както може да се очаква от Audi – задвижване на всички колела. Всички превозни средства на платформата PPE ще използват 800-волтова технология за зареждане, което ще позволява бързо пълнене на заряда. На съвместима станция батерията може да достигне обсег 186 мили за 10 минути или да премине от 5% до 80 процента за по-малко от половин час. Audi очаква при пълно зареждане да предложи обхват на повече от 400 мили.
Заедно с бързото зареждане, използването на технология за цифрово осветление под формата на матрични светодиоди и OLED, A6 e-tron предлага и много тънки светлини, които отговарят на всички изисквания за безопасност на фаровете, а освен това предлагат персонализиран дизайн и мигачи, отправящи допълнително предупреждение за пешеходците. Фаровете действат като проектор, ако паркирате колата с лице към стена. Перфектна концепция! Електрическите автомобили не просто изглеждат привлекателно, но са и забавни и предлагат жизнеспособна алтернатива на бензиновите двигатели.