Audi Q4 E-tron

Audi има големи амбиции в производството на луксозни електрически превозни средства, а SUV-овете Q22 e-tron и Q4 e-tron Sportback ще удвоят козовете на EV-ориентираната гама на компанията.

 

По-малки от средния SUV, моделите e-tron Q4 заемат предни позиции, също както компактния бензинов кросоувър Q5. Докато базовият задвижващ механизъм е един електрически двигател с 201 конски сили и 77.0 кВ батерия, то по-мощната настройка на два двигателя с мощност от 295 к.с. и задвижване на всички колела говори, че ще си имате работа с прилично бърза кола. Предварително е добре да знаете, че батерията осигурява до 250 мили пробег на зареждане. Когато бъдат пуснати в продажба, моделите Q4 e-tron ще се изправят срещу други компактни електрически джипове като Tesla Model Y и Volvo XC40 Recharge. Очаквайте да видите Q4 e-tron на Audi до края на 2021 година.

Основната настройка на задвижването се състои от единичен електродвигател с 201 к.с. и задвижване на задните колела. Това е същата настройка, която е и при Volkswagen ID.4 и чийто механизъм на действие е много подобен на неговия. На тестова писта той вдига до 100 км/ч за 7.6 секунди. С електрически мотор, задвижващ всяка ос, по-мощните модели със задвижвания на всички колела Q4 e-tron 50 и Q4 e-tron Sportback 50 развиват 295 конски сили. Резултатът е ускоряване до 100 км/ч за 6.2 секунди. Автомобилът не е толкова бърз, колкото бензиновият SUV на Audi Q5, но все пак развива сериозна скорост в сравнение с други компактни луксозни кросоувъри с бензинов двигател. Адаптивното окачване трябва да поддържа плавното пътуване.

Интериорът е като витрина за най-новите и най-добрите джаджи на Audi. Кабината на Q4 e-tron е подобна на тази, която се предлага и при други модели ауди, като включва и няколко уникални функции, като например квадратен волан с чувствителни на допир контроли и превключвател на таблото. Въпреки че концепцията при Q4 e-tron следва строго идеята за четириместен вариант, производствената версия ще предлага места за петима души. Интериорните решения за пътниците са приблизително същите като при Q5. Товарното пространство обаче не е толкова щедро.

Q4 e-tron ще има последната версия на системата MMI на Audi. За стандартен се приема обемистият 10.3-инчов цифров дисплей, а големият 10.1-инчов сензорен екран за инфоразвлечения е монтиран така, че да гарантира най-лесен достъп на водача до различните му менюта и функции. Audi също ще предложи head-up дисплей с функция за добавена реалност, който може да прожектира информация, като напътствия за навигация или предупреждения в помощ на водача. Очаква се и Wi-Fi точка за достъп и безжично зареждане за съвместими смартфони.

Този малък компактен джип без проблем може да ви изведе и в планината, като базовата му цена започва от 45 000 долара.