“Hans & Gretel” ви пренася в една сладка приказка

Брой 72 на списание “Banker Special” вече е продаден, но интересът към гостите продължава да е голям. Ето защо публикуваме най-интересните интервюта, без съкращения. Едно от тях е със Стефан Спиридонов, съдружник и управител на бранда “Hans & Gretel”.

Стефан Спиридонов e роден в София през октомври 1984 година. Завършва езикова гимназия „Цар Иван Асен“ 2 с разширено изучаване на немски и английски, с икономически профил. Следва международни икономически отношения в Wirtschaftsuniversität Wien.

През 2006 г. записва Право в ЮЗУ – Неофит Рилски. В момента Стефан Спиридонов е съдружник и управител на хитовия сладкарски бранд “Hans & Gretel”, партньор е в няколко елитни заведения в град Пловдив. Развива и бизнес с инвестиционно жилищно строителство. Стефан е дългогодишен състезател по карате.

Господин Спиридонов, как се заражда концепцията за сладкарници “Ханс и Гретел”, които са истински хит сред малки и големи?

– Концепцията ни се заражда през лятото на 2014 г в Атина. В следващите три години основателите посещават различни международни изложения, за да изберат най-добрите суровини на пазара, да открият фирма, която да изработва декорите, за да може да се сбъдне приказката за Ханс и Гретел във вида, който я представяме днес.

Така през 2017 година отваря първият обект в Атина, в Монастираки, който и до днес е запазил първоначалния си облик. С времето брандът набира все по-голяма популярност, и към момента разполага с 30 обекта в повече от 10 държави. Едновременно с това се наблюдавава интерес на бизнесмени от цял свят да станат част от него.

Кои са най-сериозните предизвикателства, с които се сблъскахте, за да осъществите начинанието си у нас?

– Избирането на правилни локации винаги е било най-голямото предизвикателство в този бранш, защото сме насочени предимно към обекти в големите градове, за предпочитане в пешеходните зони.

Следващото предизвикателство е да надградим над предходния открит обект, да направим новия още по-приказен и по-интересен. Не на последно място, за съжаление, понякога ни бави бюрокрацията в държавните учреждения, макар че напоследък се забелязва подобрение в това отношение. Все пак щеше да е много по-лесно, ако държавата подкрепяше повече бизнеса.

С какво се отличавате от съперниците си в този силно конкурентен бранш?

– Вкусовете на хората се променят, те вече имат много по-голяма база за сравнение , благодарение главно на социалните мрежи. И това прави клиентите далеч по-придирчиви и взискателни към десертите, хората искат непрестанно да бъдат приятно изненадвани. Концепцията ни е насочена предимно към вкусовите качества и визуалното оформление на изделията, които предлагаме.

Затова във всичките наши обекти качеството и оригиналните комбинации между продуктите са съчетани с интересна презентация и иновативен дизайн. Дизайнът на помещенията е различен и уникален за всеки един от 30-те обекта на веригата, и всеки път те пренася в нова магическа приказка.

Какви лидерски качества трябва да притежава един мениджър, за да е на топ ниво в кулинарния бранш?

– Лидерството е набор от умения, чрез които ръководителите създават дългосрочна стратегия и визия за развитие, и така привличат последователи. За мен ключово за един лидер е да бъде модел на поведение и да увлича служителите си чрез своя личен пример и принос към работния процес. По този начин се поддържа висок дух и сплотеност в екипа.

Имам възможност да предам своя ентусиазъм и визия за нещата на екипа ми, и така се създава атмосфера на сплотеност и общи ценност в организацията.

Какви са идеите и плановете Ви за бъдещото развитие на бранда?

– На местно ниво вече имаме обекти в София, Пловдив и Варна. Този декември за пръв път участваме и на коледен базар в София, за да пресъздадем приказката за столичани в навечерието на коледните и новогодишни празници.

Желанието ни е през 2024 година да достигнем и до хората в по-малките градове, което ще е ново предизвикателство за бранда. Предстои откриването на обекти на веригата в големи европейски столици, като приоритетни са Виена, Варшава, Амстердам и Букурещ.

Способността да мотивираш и вдъхновяваш хората, които работят с теб, да последват мечтите ти като свои собствени, и да вложат усилия в реализацията им, е това, което гарантира успешното и дългосрочно развитие на една концепция.