Ресторантите, които в цял свят бяха затворени заради коронавирусната инфекция, постепенно започват да отварят врати. Но техният живот няма да е предишният. Най-вече заради новите правила, които предполагат посетителите да спазват социална дистанция.
Претъпканите зали на кафенетата и ресторантите, където трябваше да се промушваш между масите, за да стигнеш до своят, останаха в миналото. Сега се взимат всякакви мерки, клиентите да седят на по-далече един от друг.
Ресторантьорите се опитват да намерят необичайни решения, за да не поставят заграждения или да изолират излишните маси с ленти, за да не отблъскват посетителите.
Ресторантът Mediamatic в Амстердам вече се прочу с един от най-елегантните начини за посрещане на клиенти. За 1 юни, когато заведенията за обществено хранене в града трябва да отворят, са подготвени малки „парници” за двама, поставени близо до водата на крайбрежната улица.
„ Отделните стаи в ресторантите и баровете, традиционно се обозначават с френския термин chambre séparée, – се казва на сайта на ресторанта. – Те предполагат интимност и сексуалност – в тях може да се случва това, което трябва да остане скрито от чуждите очи и уши. Ние също решихме да наречем нашите „парници” по френски маниер, въпреки че това, което се случва в тях ще се вижда много по-добре”.
Serres séparées, което на френски означава „парници”, ще позволят на гостите да вечерят с гледка към реката и да стоят на разстояние от 1.5 м, не само от останалите посетители, но и от сервитьорите, които ще бъдат снабдени със защитни средства, а храната ще се поднася на дълги дървени летви.
В кафе-сладкарницата Rothe в град Шверин, Германия, са прибегнали до по-евтин начин да отделят гостите един от друг. В откритото на 9 май заведение предлагат на хората да сложат шапки, към които са пришити макарони от полиетиленова пяна, използвани за плуване в басейните. Както заяви собственичката на кафенето Жаклин Роте пред CNN, клиентите са харесали причудливите шапки, а експериментът е показал, колко трудно е да стоим дистанция един от друг в обичайния живот.
„Това беше идеалният начин да държим посетителите на дистанция, освен това беше весело” – споделя Жаклин Роте. По думите й идеята й била подсказана от местна телевизионна компания. Но, така или иначе, сега в кафенето могат да бъдат заети само 26 от общо 56-те маси.
В САЩ пък, се вълнуват, че ресторантите, които ще започнат да работят по новите правила, ще изглеждат плашещо пусти. В някои заведения решиха да запълнят пространството, създавайки изкуствено усещането, че в залата има много хора.
В ресторант Open Hearth, Южна Каролина, на масите бяха поставени надуваеми кукли, с хубав грим, изрядни тоалети и прически.
Собственичката на ресторанта Пола Стар Мелехес обясни пред канал Fox19, че е купила куклите за 140 долара от Amazon.
„Вместо да използваме плашещи жълти ленти или да връзваме масите с верига, решихме да направим така, че ресторантът да изглежда пълен, – заяви тя. – Те са много забавни и имат мили лица. Момичетата са с ярък грим, а перуките за тях ни подариха различни хора”.
Ресторантът във Вирджиния Inn at Little Washington, който има три звезди Michelin, прибегна до подобен начин за създаването на илюзията за препълнено заведение. Само че тук „гостите” са манекени. Те също са красиво облечени и запълват пространството, което сега може да бъде запълнено от истински клиенти едва на 50 процента.
„Винаги съм харесвал манекените, – обясни пред канал Fox 5 DC главният готвач Патрик О`Конъл. – Те никога не се оплакват от каквото и да било и е много забавно да ги обличаме”.