Софийското метро: промени за метростанциите „Хаджи Димитър“ и „Горна баня“

Добра новина за софиянци. Не само, че проблемът на „Хаджи Димитър“ е отстранен, но се очаква и в най-скоро време и останалите метростанции до квартал „Горна баня“ да бъдат пуснати в експлоатация. Ето за какво иде реч:

 

На 19-ти януари жителите на столицата бяха сюрпризирани по особено неприятен начин, след като авария наложи временното затваряне на метростанция „Хаджи Димитър“. Реакциите на софиянци не закъсняха и бяха най-различни – от мемета до оплаквания. Все пак откриването на третия метролъч (от „Хаджи Димитър“ до „Крано село“) се забави повече от предвиденото, струваше скъпо, а станциите са пуснати в експлоатация едва от 4-5 месеца.

Метростанция „Хаджи Димитър“.

Така преди броени дни директорът на столичния „Метрополитен“, инженер Стоян Братоев, сподели пред Нова телевизия, че повредата най-накрая е е отстранена, а движението на мотрисите ще бъде възстановено до края на тази седмица.

Да припомним, че проблемът бе предизвикан от надигането на релсите. Предполагаемата причина – от пясъчната леща и слабата почва до високите води на Перловската река. А вината, както обикновено, бе подхвърляна като топка и не бе установена чия е: „Анализирахме дали е грешка на проектантите – не е, дали е на геолозите – не е, на изпълнението – и те не са. Отвсякъде има по малко.“ – обясни господин Братоев.

Инженер Стоян Братоев.

Наред с отстранения проблем, се разбра, че участъкът от метростанция „Красно село“ до „Горна баня“ ще бъде пуснат най-рано през април. Забавянето се наложи заради заболели специалисти от коронавирус, извършващи тестването на системите за управление на метровлаковете „Сименс“. Освен това при квартал „Горна баня“ е изградена и подземна връзка между метростанцията и новата малка гара по жп линията Перник – София. Това ще позволи на пристигащите хора от Перник, които идват в столицата, да направят бърза и лесна връзка с третия лъч на софийското метро, облекчавайки по този начин автомобилното движение към центъра. За пристигащите шофьори са предвидени допълнително три паркинга.

След пускането на отсечката до „Горна баня“, софийското метро ще е с дължина близо 52 км и ще се започне час по-скоро с довършването на последните спирки от третия лъч – „Стадион „Георги Аспарухов“, „Тракия“ и  „Владимир Вазов“.