Маймунки и патладжани –какви емотикони използват мъжете и жените

Вечната тема за това, че мъжете са от Марс, а жените – от Венера, през 2021 г. намира ново звучене. Проучвания показват, че емотиконите, които ползват в постовете си мъжете и жените не са едни и същи. Ето още подробности около тези любопитни наблюдения.

Като за начало – задавали ли сте си въпроса – кога за последно сте видели жена да използва емотикона маймунка, но не онази, която си закрива очите? Маймунката е любимият емотикон на мъжете. В рамките на едно изследване в „Туитър“ анкетьор поставил следния въпрос: „Подхожда ли на мъж да поства емотикон с маймунка? Моля отговорете честно“. Реакцията била 18000 отговора. Следващото питане е защо този емотикон предизвиква такива силни реакции и наистина ли дава ключ към психологията на мъжа?

Проучването

В основата на проучването е дейността на нюйоркчанина Макс Алей, който е психолог, даващ съвети в сайтове за онлайн запознанства. По-голямата част от неговата работа се състои в това да преглежда така наречените „чат дневници“ на желаещите да намерят своята половинка (жени и мъже), които се обръщат към него за съвет. От наблюденията си стигнал до извода, че емотиконите играят сериозна роля в онлайн общуването.

Според Алей най-сериозната грешка, която допускат мъжете, когато избират емотикони, е, че са твърде директни.

„Има един емотикон, представляващ патладжан. Това е най-глупавата картинка, която мъжете могат да изпратят на жените, но го правят“, казва Алей. На второ място по недопустимост са лилавите дяволчета – те са със сексуален подтекст, който е крайно неуместен при положенине, че не познавате добре жената, с която общувате. След това господата се опитват да излязат от конфузното положение, като постват едно усмихнато, изпотяващо се личице. Но и то според Алей е неподходящо.

Еми Лидингам – психолог от Лос Анджелис, която също дава съвети на хората, които осъществяват първите си срещи в интернет, е забелязала, че мъжете стават твърде директни и то на прекалено ранен етап от началото на общуването. „Това е неправилно. Тези мъже предполагат, че жената срещу тях е готова да се срещне с тях и вече ги харесва. Но подобни самоуверени нагласи често отблъсква дамите. Тайната на първата среща е да накарате човека срещу вашия екран да се чувства така, сякаш е най-важният. Но мъжете предпочитат да са директни и често пъти се стига до неприятни ситуации. Тогава идва ред на емотиконите с маймунки. Те са като емотикона, при който човечето си поставя ръката върху лицето, за да си скрие очите, а посланието е: „Съжалявам, сбърках, но все пак съм сладък, нали?“ – обяснява Лидингам. След това добавя, че има още един подобен емотикон – той представлява  човече с розови бузки и големи очи, което сякаш казва: „О, притеснявам се за теб!“

Но ако ви изпратят подобен емотикон, да знаете, че имате съвсем сериозни основания за притеснение, смята Лидингам.

В същото време отчита, че не само мъжете карат събеседничките си да чувстват неудобно. И клиентите й, допитващи се до нейните съвети, също са получавали странни неща от жени. „Най-голямата грешка, която жените допускат, е да се преекспонират – това е своеобразно „емоционално патладжанство“. По-конкретно означава, че жената твърде рано се саморазкрива и по този начин става уязвима. „Скъпи дами, не можете да разкажете цялата си житейска история с всичките й драми още на първата среща“ – казва Лидингам.

Тя е забелязала, че немалко жени си дават сметка, че са прекалили със словоизлиянията и тогава на екрана се появяват емотикони на човече с изчервяващо се лице или уста с цип.

Но най-голямата грешка, която допускат жените, е да не си дават сметка, че като използват емотикони, асоцииращи се с флиртуване, мъжете може да ги интерпретират по различен начин и дамите да бъдат залети от лилави патладжани и дяволити личица.

Според изследвания на психолози жените използват емотикони много по-често от мъжете. През 2018 г. изследователи от Пекинския университет и Мичиганския университет са първите, които извършват мащабен анализ на емотикони с цел да проучат различната им употреба в зависимост от пола на потребителя. Изследвани са 134 000 анонимни потребители на Android от 183 държави, които са „произвели“ 401 милиона съобщения за три месеца на 58 езика.

Първото наблюдение е, че жените са по-склонни да използват само един емотикон в съобщение, докато мъжете по-често нареждат няколко последователни личица. Освен това в сравнение с мъжете жените са по-склонни да удължават думите, за да им придадат по-силен емоционален заряд. А най-интересното наблюдение е, че мъжете по-често от жените използват емотикона сърце. Това е в пълно противоречие с всички дебели книги по психология, според които мъжете са по-малко склонни да признават любовта си в реалния живот. Но може би тези мъдри книги са писани преди появата на емотиконите и е време вече да се напишат нови. Както се казва: „Тръпнем в очакванееее“.