Разказваме ви как най-големият син на кралица Елизабет Втора и Филип Единбургски реши отново да се ангажира с устойчивата мода.
След първата си съвместна работа с екологичния бранд Vin + Omi през 2019-а, преди няколко дни престолонаследникът на британския трон представи първия си общ проект с YOOX Net-a-Porter Group.

Историята на платформата започва през 2000 г. в Милано, когато Федерико Маркети основава модния бранд Yoox, а още същата година британо-американката Натали Масне учредява своята фирма Net-a-Porter в Лондон. Петнадесет години по-късно италианската марка купува британската, формирайки по този начин въпросната платформа.
Така The Prince’s Foundation на принц Чарлз и италиано-британският бранд лансираха луксозната колекция, която е не само природосъобразна, но и уважава модните традиции на Великобритания и Италия. Тя включва 18 дрехи прет-а-порте като бяла женска риза от коприна, дълго мъжко бежово палто от памук и дълга тъмносиня копринена рокля.
Освен това облеклата са част от проекта The Modern Artisan, чиято цел е да научи следващите поколения как да шият подобни дрехи. В него участват и шест даровити италиански студенти по моден дизайн от прочутия Милански политехнически университет, които ръководеха дизайна на колекцията.
Наред с това техните британски колеги се заеха с обучението на по-неопитните си съдружници в Дъмфрис Хаус, Шотландия, където се намира офиса на фондацията на принц Чарлз. Проектът позволява и на двата екипа да се учат един от друг, развивайки и споделяйки своите знания, култури и опит.

Впрочем тази колекция отразява идеално ценностите на бившия съпруг на принцеса Даяна, който винаги е бил отдаден на околната среда. Което означава, че се обръща специално внимание на материалите, от които са изработени облеклата, като екологичната и органична коприна и синтетични платове.