Компанията Pagani показа хиперколата си Huayra BC Roadster, която бе определена като най-сложният проект в историята на италианската марка. В конструкцията на роудстъра са използвани различни композитни материали, съчетаващи карбон с титан и дори дърво. А буквите BC в името на модела са инициалите на Бени Кайол – човекът, който си е купил първата кола на Pagani и е вдъхновил фирмата да я изработи.
За понижаване на теглото Huayra BC Roadster е изградена около нов монокок. Той е направен от нов композитен материал, създаден на основата на карбон и титан. Въпреки по-малкото си килограми, конструкцията е по-здрава от тази, която марката използваше в досегашните си модели.
Изцяло преработено е и окачването на автомобила, в което също са използвани специални материали. Роудстърът е снабден и с изцяло нови електронно-управляеми амортисьори, които са от изключителна важност при високи скорости.
Двигателят на Huayra BC Roadster е използваният и досега от марката 6.0-литров V12, разработен от Mercedes-AMG. Силовият агрегат е оборудван с два нови турбокомпресора и има специален всмукателен колектор, използващ впръскване на масло под голямо налятане. Моторът е с двойни дроселни клапани, 4 охладители и блок за управление Bosch. Мощността му е 800 к.с. и 1050 Нм, които са достъпни още при 2000 об/мин.
Една от най-забележимите черти на новия модел е огромното фиксирано задно крило, както и предният сплитър, специално разработени от Pagani, за да се увеличи аеродинамичното притискане. Нещо повече, от компанията твърдят, че Huayra BC няма нищо обощо със стандартната Huayra, както и че аеродинамиката й е активна.
Pagani Huayra BC тежи само 1218 кг, което е със 132 кг по-малко от стандартния модел. Засега от Pagani не издават какви ще са динамичните характеристики на колата, но се очаква тя да може да развие 100 км/ч за 3.2 секунди, преди да достигне максимална скорост от 370 км/ч.