Oscars 2022: Церемония, победители и шамарът на Уил Смит

Ето, че дойде и 94-та церемония по връчването на престижната кинематографска награда „Оскар“. Както всяка година, на тази също не ѝ липсваха нито красиви тоалети, нито звездни имена, нито … скандали. Разказваме ви кои бяха акцентите на галавечерта.

 

Събитието:

Церемонията се проведе в емблематичния „Долби Тиътър“ в Лос Анджелис, Калифорния. Водещи бяха Ейми Шумер, Реджина Хол и Уанда Сайкс. Надпреварата между „Силата на кучето“ (The Power of the Dog) на Джейн Кампион, „Белфаст“ (Belfast) на Кенет Брана и „CODA: Дете на глухи родители“ на Сиан Хедер бе доста тежка. Но докато „CODA: Дете на глухи родители“ спечели „Оскар“ за най-добър филм, то „Дюн“ (Dune) на Дени Вилньов грабна най-много златни статуетки (най-добър звук, най-добри декори, най-добра операторска работа, най-добър монтаж, най-добри визуални ефекти и най-добра филмова музика).

Също така шедьовърът на Сиан Хедер не се размина и с наградите за най-добър адаптиран сценарий и най-добрата второстепенна мъжка роля за изпълнението на Трой Коцур – първият отличен толкова високо глухоням мъж в историята на „Оскарите“. Впрочем новозеландката Джейн Кампион стана третата жена (след Катрин Бигълоу и Клои Джао) в хрониките на престижното отличие, на която ѝ бе връчен призът за най-добър режисьор.

Шамарът:

Разбира се, вечерта не се размина без скандали. Комедиантът – афроамериканецът Крис Рок от подиума, неволно или не, се пошегува с прическата на Джейда Пинкет-Смит – съпругата на актьора Уил Смит, който бе награден за най-добра мъжка роля за изпълнението му на Ричард Уилямс в „Методът „Уилямс“.

Всичко се случи за секунди – Уил веднага скочи на сцената и шамароса пред всички Крис с думите: „Дръж името на жена ми далече от устата си!“. Мнозина все още се чудят дали това бе по сценарий или не, но шегите и мимовете в интернет пространството не закъсняха.

Някои от останалите победители:

Екипът на „Енканто“.

– Най-добра женска роля – Джесика Частейн за „Очите на Тами Фей“

– Най-добър пълнометражен анимационен филм – „Енканто“

– Най-добър оригинален сценарий – „Белфаст“ на Кенет Брана

–  Най-добър чуждоезичен филм – „Карай ми колата“ на японския режисьор Рюсуке Хамагучи

– Най-добра оригинална песен – No Time To Die на Били Айлиш и Финиъс О‘Конъл

– Най-добър дизайн на костюми – Джени Беван за „Круела“