Летище Сингапур Чанги организира глемпинг (от английските думи glam и camping, превежда се като „луксозен къмпинг”) в навечерието на Нова година за всички, които искат, но не могат да летят в чужбина. За гостите са разпънати луксозни палатки, но не сред природата, както обикновено се случва при организирането на този тип почивка, предполагаща хотелско обслужване и всякакви удобства в лагер на открито. Срещу 269 долара на вечер на сингапурците се предлага да отпразнуват Нова година в палатка в един от търговските павилиони на летището и да бъдат първите, които ще си купят подаръци в магазините на 1 януари.
Всички места в своеобразния глемпинг вече са разпродадени за новогодишната нощ. Цената на билета включва уникалния шанс да се „събудите в подножието на величествения дъждовен вихър“, най-големият изкуствен водопад на закрито в света. Палатките са с диаметър четири метра и са снабдени с одеяла. Билетът за глемпинга предлага и отстъпки при покупки в бутиците на летището.
Този вид туризъм се превърна в една от малкото възможности за забавление по време на пандемията за тези, които не могат да пътуват. ”Обикновено напускаме страната за всяка Нова година, но тъй като сега не можем да пътуваме много, а децата са в училищна ваканция, помислих си защо да не организираме някаква изненада за тях“, казва Фадлина Муса, която е резервирала глемпинг за своето семейство. Съпругът й Хайрил Ануар Малек добавя, че глемпингът е един от редките поводи да излязат от къщата си. „Беше ни много трудно да преминем през режима на самоизолация, затова искаме да променим малко ситуацията“, обяснява той.
Засегнатата от пандемията туристическа индустрия търси нови начини за печелене на пари. Авиокомпаниите и агентите продават самолетни закуски, отварят симулатори на полети за публиката и организират събития за бързи срещи. Thai Airways започна да продава кутии с храна през април, в началото на пандемията, включително пържени тигрови скариди и телешки бузи със сос от кимион.
В Хонг Конг Cathay Pacific продава храна на служителите на летището, докато националната авиокомпания на Индонезия Garuda предлага ястията си като поднос за обяд. „Обядът се сервира по същия начин, както ако сте в самолет“, каза Руби Халиман от Индонезия, който вече е опитал четири ястия от кетъринг компанията на авиопревозвача. За предястие му сервирали яйчно тофу, а за десерт традиционен индонезийски оризов пудинг „джонконг”.
Междувременно австралийската авиокомпания Qantas започна да предлага на клиентите пижами за пътниците от бизнес класа, пакетчета чай и кремове за ръце, които продава в „пакет за грижи“ на стойност от 25 австралийски долара.
Някои авиокомпании дори са организирали полети, които пристигат на същото летище, от което са тръгнали. В Тайван аеропортът Сонгшан позволи на стотици хора да се регистрират и да се качат на самолет, който нямаше намерение да излети в небето. Оттогава редица въздушни превозвачи предлагат кратки обиколки, които завършват на летището, от което са излетели самолетите, а цените на билетите започват от 180 долара.
През декември руската авиокомпания „Победа“ предложи полети за час и половина, които започват и завършват във Внуково. Пътниците бяха привлечени от обещаната възможност да общуват с пилота и от екскурзия в небето, в случай на добра видимост.