Модните постижения на рапърите

Кание Уест вече година си партнира с гиганта Gap. Това негово сътрудничество е повод да си припомним и други модни успехи на хип-хоп звездите.

 

 

Кание и Gap (и Yeezy)

Кание Уест представи първия резултат от сътрудничеството си с Gap – синьо пухено яке, което веднага привлече вниманието на феновете му. От своя страна Gap изтри всички публикации в своя Instagram, като остави само якето на Кание. Очаква се то да започне да се продава по магазините още в края на годината. Но и сега пухенката може да бъде намерена за 200 долара.

Кание Уест си създаде име на дизайнер, още когато работеше с Adidas. Маратонките Yeezy Boost вече няколко сезона са най-желаният моден атрибут на хип-хоп „зверовете“. По-късно Кание пусна нова линия, която бе представена в многофункционалната зала Madison Square Garden в центъра на нюйоркския квартал Манхатън. Кание отлично усеща духа на времето, но дори и днес мнозина все още носят Yeezy Boost с удоволствие.

 

Фарел и Billionaire Boys Club

 

Фарел Уилямс, известен повече като Фарел, е вероятно най-добрият пример за това как хип-хоп изпълнител налага успешна марка. В началото на ХХI в., преди Фарел да стане R’n’B икона и музикален продуцент на десетилетието, той се пробва и в модната индустрия. Сприятели се с NIGO – японският дизайнер и създател на A Bathing Ape (известен като BAPE), и през 2005 г. започна да развива марката Billionaire Boys Club. Заедно с японския графичен дизайнер Sk8thing, триото стартира линията за скейтъри ICECREAM. Днес принципно всяко сътрудничество с японски дизайнери е сигурен билет за успешно налагане в света на модата. Причината – най-свежата улична мода идва тъкмо от Япония.

Но в началото на XXI в. в американската култура нямаха особено любопитство към японския стил на обличане. В много отношения японският дизайн навлезе благодарение на Billionaire Boys Club. Днес марката има магазини в Ню Йорк, Лондон и Токио, а нейни дрехи могат да бъдат купени в почти всяка държава по света . Годишният оборот на Billionaire Boys Club е около 8 милиона долара.

 

Тайлър, Дъ Криейтър и Golf Wang

Рапърът Тайлър, Дъ Криейтър е известен не само със сложния си артистичен псевдоним и със забраната да стъпва на територията на Нова Зеландия и Тексас, но и с дизайнерските си опити.

Всичко започва с традиционните за рапърите артикули, предлагани от марката Golf Wang, но след това Дъ Криейтър решава да качи нивото. Започва да си сътрудничи с Vans, Converse и Lacoste. Така само за десетина години (марката е регистрирана през 2011 г.) Golf Wang успя да се наложи и да стане също толкова известна, колкото и нейния хип-хоп основател.

 

Риана и Puma

Световната рап икона е олицетворение на независимата жена. Затова Риана не изненада никого, когато стартира собствената си марка Fenty. Но за да бъде успехът ѝ още по-шумен, реши да си сътрудничи с Puma. През 2014 г. спортният гигант назначи Риана за творчески директор на дамската си линия – тогава хип-хоп певицата представи три модела маратонки, които за секунди се изпариха от всички магазини.

Риана отлично усеща модните тенденции и не само това – тя успешно ги включва в песните си и в начина си на живот, възпявайки силните жени, които не се нуждаят от чуждото одобрение и приемане. Именно подобни теми, мощно присъстващи в музиката ѝ, намериха отражение и в дизайнерските ѝ проекти. След назначаването на Риана в Puma – само след три години – през 2017 г. – бе отчетен 92% ръст в оборота на компанията. Същата тази година маратонките, създадени от Puma и Fenty, бяха обявени за най-добрия дамски модел на годината.