Mercedes-Benz трябваше да проектира и продаде поне 25 автомобила, за да получи типовото одобрение – така наречената хомологация на FIA за CLK GTR AMG, а автомобилът й за път бе по-скоро „облечена“ състезателна кола.
През 90-е от Mercedes-Benz изгаряха от нетърпение да се насочат към класа GT1 и да се върнат на състезателната писта със стил.
Но имаше два проблема: McLaren F1 и Porsche 911 GT1 – автомобилът, създаден да ги победи.
За да се справи и с двамата, марката с три лъча в емблемата, тайно купи състезателен McLaren F1, „съблече“ го и инженерите започнаха да проучват как да създадат по-добро превозно средство.
Шасито бе разработено от Lola Composites във Великобритания, докато AMG създадоха двигателя. Когато колата беше готова, тя се състезава през сезон 1997 и спечели първия сезон на FIA GT Championship с Бернд Шнайдер.
Тя повтори успеха си и през следващата година. Но световната федерация по моторни спортове предложи да получи серийните автомобили, така че Mercedes-Benz възложи на AMG да ги построи в производствения им завод от Афалтербах.
Дизайнерите на каросерията бяха включили функция за следване на формата. Всяко нещо бе поставено на мястото си с определена цел.
Името CLK идва от серийното купе, построено от Mercedes-Benz, но се възползва от неговия дизайн само при фаровете, решетката и задните светлини.
Lola Composites проектира всичко останало в Обединеното кралство. Неговата лека обвивка от въглеродни влакна и алуминий включва сменяеми части – и предни и задни.
На покрива автомобилният производител е поставил фиксиран въздухозаборник за масивния V-12 зад кабината. За разлика от обикновеното CLK купе, GTR AMG имаше двигател, монтиран в средата.
С тесния кокпит, фиксирани седалки и много широки странични прагове, CLK GTR създаваше известни неудобства за пътниците.
За да ги улесни, автомобилният производител инсталира подвижен волан, който също има алуминиеви лостчета за превключване отзад. На арматурното табло има голям скоростомер в средата и букви с номера на автомобила вътре.
AMG постави тахометъра от лявата страна, докато на десния циферблат постави два индикатора – за нивото на горивото и за температурата на охлаждащата течност. На малък стек в центъра бе монтирана озвучителната система и циферблатите за вентилация.
Двигателят е проектиран специално за CLK GTR и в несъстезателния си вариант е с 6.9-литров работен обем. AMG го комбинира с 6-степенна последователна скоростна кутия. Колата се предлага в крайно лимитирани версии и е притежание само на най-големите магнати и петролни шейхове.
Спортният болид е с колекционерска стойност – ако изобщо някой тръгне да го продава на търг, защото в света има само 25 бройки. Цената от 10 милиона долара няма да впечатли никого от потенциалните купувачи и без много услия може да бъде удвоена.