Лувърът беснее: Порно сайт му използва шедьоврите за реклама

Известният канадски уебсайт за порно видеоклипове PornHub, базиран в Лимасол, Кипър, намери нов начин, чрез който да рекламира голите тела. Ала така успя само да си навлече гнева на редица музеи, в това число и на френския “Лувър”. Ето за какво иде реч:

 

Макар порнографията да не се смята за изкуство, понякога най-доброто порно е именно в изкуството.“ – гласи слоганът на PornHub, чрез който цели да рекламира успешно новата си кампания, озаглавена “Класически голи тела“.

Възстановка на „Раждането на Венера“ на Сандро Ботичели.

В нея са включени някои от най-големите произведения на изкуството от редица световни галерии и музеи като „Уфици“, „Прадо“, Лондонската национална галерия и Лувъра. А сред избраните творби – с известни голи човешки тела – се открояват „Раждането на Венера“ на Сандро Ботичели, „Адам и Ева“ на Албрехт Дюрер и „Къпещи се хора“ на Пол Сезан.

Порноактрисата Аса Акира по време на гримиране.

Всяка картина е представена от известната порноактриса Аса Акира, която чрез различни фотосесии и презентации накратко разказва за нейната история и идеята на автора. От PornHub твърдят, че реалната цел на инициативата им е да породят интерес към колекциите на музеите и да им помогнат да се съвземат след тежката икономическа криза, предизвикана от пандемията от COVID-19.

Адам и Ева, Албрехт Дюрер.

Най-куриозното е, че според различни източници, PornHub изобщо не са поискали разрешение от музеите да говорят за картините им. Говорител на Лувъра съобщи, че адвокати на културно-историческа институция вече са се свързали с компанията. Те искат шедьоврите от тяхната колекция да бъдат премахнати от уебсайта, като в противен случай ще се стигне до съдебно дело. Подобна е и позицията на „Уфици“.

Музеят „Орсе“ също не бе пропуснат.

Масовата публика не е особено образована. Тя трудно ще разбере или даже въобще няма да схване скритите значения на инициативата. Те са безсмислени за нея. (…) PornHub би могъл да използва доста по-фини послания чрез системата на високото изкуство. Това определено би било отлично по отношение на имиджа на тази компания, но те са избрали друг подход.“ – коментира случая рекламистът професор Христо Кафтанджиев.