Карбоновото купето на тази кола има потенциал да се „самолекува“.
Какво е общото между състезателната писта и Масачузетския институт за технологии (МИТ)? Отговорът е: изключителният концептуален автомобил, който виждате на снимките. Италианската компания за супер спортни автомобили обедини усилията си с учените, а резултатът е невероятният Тerzo Millennio. Това е италианският израз за „трето хилядолетие” и сякаш подсказва какво да очакваме от него. Електрическият модел трябва да посочи пътя, по който Lamborghini ще поеме в бъдеще.
Lamborghini и MИT са създали най-модерните системи за съхранение на енергия, а също и нови материали. Terzo Millennio не предлага нищо, което да сме виждали до този момент. Той е ултра олекотен, а дизайнът е създаден единствено за оптимизиране на аеродинамиката. Всяко от четирите колела се задвижва от отделен електромотор, което е дало възможност на дизайнерите да развихрят въображението си.
Всъщност, определението „конвенционален“ не е валидно за Terzo Millennio. Екипът е предложил модерни суперкондензатори и батерии, които са вградени в карбоновите панели на купето. Целта не е само много висока мощност, задвижваща четирите колела, но също и бързо презареждане, ефективно регенериране на кинетична енергия и много по-бавна деградация на батериите.
Как работи това? Самите панели на купето играят ролята на батерии, които заменят големия и тежък пакет конвенционални батерии, монтиран в пода. Захранват се от въглеродни нанотръби, вградени между външния и вътрешен слой на карбоновия панел. Така самото купе на Millenniо е превърнато в „акумулатор за съхранение на енергия”.
Какво става при нарушаване целостта на повърхностите? Много просто, учените от Масачузетския институт твърдят, че автомобилът може да се „самолекува“. Когато карбоновото купе „засече“ пукнатини и повреди по повърхностите, се задействат специални микроканали, запълнени с „лекуващи“ химикали, които работят за отстраняване на дефекта.