За да сътвори нова рокля, главният дизайнер на кралицата – Анджела Кели, нахвърля поне четири различни модела за конкретно парче плат. А кралицата избира дизайна, който й допада най-много.
Всичко се изработва на ръка
За да провери как леките материи като шифон, органза и коприна „ще се държат” при силен вятър, Анджела използва вентилатор. След първоначалното обсъждане тя си записва желанията и идеите на кралицата за промени. После подготвя окончателен технически чертеж, от който се изрязва образец. Щом материята и ескизът на дизайна бъдат одобрени се създава прототип от груба памучна тъкан. Това се прави, за да се отработят детайлите на дрехата, и едва после се пренасят върху избраната материя. След като платът бъде скроен и прикрепен върху манекен, дизайнерът кратко информира кралицата за подробности като копчетата, украсите, яките и маншетите.
Цветовете
Особено важно е избраният цвят не само да отива на Елизабет Втора, но и да гарантира, че тя ще бъде лесно забелязана. Ако Нейно Величество трябва да засади дърво на преобладаващо зелен фон, този цвят се избягва по естетични причини.
За посещения в училищата дизайнерите подбират ярки, весели цветове и използват детайли, които ще се харесат на децата. Това може да бъдат пера, цветя или ленти. Освен това цветовете може да имат символично значение: черният – като израз на съболезнования, жълтият – за изразяване на радост.
Дължината и ширината
По време на пътуване с автомобил палтото на кралицата не бива да се мачка. То трябва да бъде удобно и практично, и в същото време да прикрива краката на кралицата, когато слиза от колата. Същите правила се прилагат и към вечерните й тоалети. Изобилието от плат затруднява движението, а тежките бродерии с перли може да се окажат неудобни.
Обикновено всекидневните дрехи са дълги до коляното, а коктейлната рокля може да е малко по-дълга. За по-лесно преодоляване на стълбите, кралските поли не бива да бъдат прекалено дълги и тесни. Дължината на ръкавите също е регламентирана. За предпочитане е те да са три четвърти, за да не се озоват кралските маншети в супата.
Чадърите, обувките и чантите
Чадърите на Нейно Величество винаги са прозрачни, защото хората искат да виждат лицето й. Цветната дръжка и украсата по краищата им в цвета на дрехата, са задължителни за кралските чадъри.
Кралицата предпочита да носи обувки със 6-сантиметрови токове. Но това не е задължително. Ако се предвижда да върви през неравни повърхности като калдъръм, чакъл или трева, тя избира по-ниски обувки.
Тежеста на чантата е изключително важна, защото понякога се налага кралицата да я носи няколко часа. Дръжките са дълги, за да може чантата удобно да виси на ръката на Нейно Величество, без да се закача за маншетите, и без да й пречи да се ръкува.
Още детайли
През деня и за разходки Елизабет Втора носи на главата си светла кърпа на бранда Hermes с рисунки. Но при пътувания в провинцията предпочита по-тъмни цветове.
Циповете са задължителен елемент на всеки кралски тоалет. Те са изключително подходящи, когато се налага Нейно Величество да присъства на няколко мероприятия дневно, и съответно да се преоблича, без да разваля грима и прическата си.
За да не повдига вятърът полите на кралските дрехи, дизайнерите поставят в подгъвите малки, незабележими тежести.
Създаването на дрехи за Нейно Величество изисква съобразяването с много фактори. Затова ушиването на всяка, дори и най-обикновената на пръв поглед рокля, е дяволски скъпо. Елизабет Втора го знае прекрасно, затова често дава тоалетите си за преправяне, или просто ги облича повторно.