Какво е общото между повечето известни главни мениджъри?

Какво е нужно, за да си успешен? Неотдавнашно проучване показва общото между повечето известни главни мениджъри според критериите –  образование, пол, възраст, влияние в социалните мрежи, зодиакален знак и други.

 

Пътят към успеха никога не е бил лесен, особено с толкова много важни фактори в наши дни. Затова Business Comparison (уебсайт за стартъпи, стратегии и сравняване на различни бизнеси) осъществи интересно изследване: „Спряхме се на някои от най-големите брандове в света, за да проучим техните ръководители: какво е общото между тях и какво ги разграничава от тълпата. Част от включените фактори са техният пол, националност, възраст, образование и зодиакален знак.“

Отначало използвахме част от справка на шотландската маркетингова агенция за социални медии Pilotfish Media. После потърсихме някои данни като рождени дни и кога са станали главни мениджъри в сайтове като Wikipedia, Bloomberg, Forbes, Crunchbase. Освен това, за по-подробна информация, се свързахме и с техни колеги, които намерихме в социалните мрежи като Facebook, Twitter и Instagram.

Така методиката заключи, че средностатистическият главен мениджър е американец, около 55-годишен, който е достигнал най-високия ранг във фирмата приблизително 14 години преди да получи поста. Освен това е следвал в Харвард, има магистърска степен и е зодия Телец.

 

Социална осъзнатост

Въпреки че социалните медии придобиха важност едва преди няколко години, те също се явяват ключов фактор. Така, според статистиката за месец февруари тримата главни изпълнителни директори с най-много последователи в социалните мрежи са Кайли Дженър с 203 млн., Марк Зукърбърг – 122 млн. и Тим Кук с 11 милиона. Средностатистическият магнат от нежния пол има около 53 млн. последователи, докато при силния пол те достигат едва 3 милиона. Впрочем от 46-те най-успешни главни мениджъри в света само четирима са жени: Кайли Дженър с марката си Kylie Cosmetics, Худа Катан с Huda Beauty, Каролин Маккол с ITV и Франческа Белетини с Yves Saint Laurent.

Въпреки че успехът до голяма степен зависи от бизнес нюха на индивида, възможно е последванията в социалните мрежи също да играят важна роля за ръководителите.

 

Епохата на милениумите

Както по-рано разясни американската компания Ladders, все повече млади американци навлизат в предприемачеството. Четиридесет и пет процента от успешните основатели, според анализа на Business Comparison, принадлежат към поколението на „милениумите“ (родените между 1980 г. и 1994 г.). Впрочем, „бейби бумърите“ (родените между 1944 г. и 1964 г.) като цяло осигуряват по-високи нетни приходи и са собственици на корпорациите си, за разлика от младите си колеги „милениумите“, освен това са по-адаптивни и умели при изкачването на високите етажи в компаниите си.

Най-често хората между 46 и 51 години стават главни мениджъри, например Сатя Надела от Microsoft на 46 и Марк Паркър от Nike на 51. Въпреки че възрастта е само цифра, тези данни дават по-ясна обща картина на успехите им.

Впрочем рекордът за най-млад и успешен основател и главен мениджър принадлежи на Кайли Дженър, която се реализира на 21-годишна възраст, а за най-възрастен  – на Фуджио Митарай на 84 години.

 

Ето и списък на петимата най-млади и на най-възрастни главни изпълнителни директори:

 

Най-младите:

1. Кайли Дженър (Kylie Cosmetics) – на 22 години

2. Еван Шпигел (Snapchat) – на 29 години

3. Марк Зукърбърг (Facebook) – на 35 години

4. Худа Катан (Huda Beauty) – на 36 години

5. Даниел Ек (Spotify) – на 37 години

 

Най-възрастните:

1. Фуджио Митарай (Canon) – на 84 години

2. Рен Женгфей (Huawei) – на 75 години

3. Лари Елисън (Oracle) – на 75 години

4. Ален Вертхаймер (Chanel) – на 71 години

5. Бернар Арно (Louis Vuitton) – на 70 години

 

Образование

При повечето успешното кариерно развитие започва именно от престижното университетско образование. Така статистиката посочва, че трите най-добри висши училища са Харвардският университет, следван от Принстънския университет и Уортънската школа по бизнес към Пенсилванския университет. Въпреки това трима от 46-те магнати – Даниел Ек (Spotify), Джак Дорси (Twitter) и Лари Елисън (Oracle), успяват да покорят върховете на предприемачеството и без помощта на диплома.

Силата на зодиака

Въпреки че мнозинството все още е скептично настроено към идеята, че небесните тела и датата на раждане също могат да изиграят ключова роля в успешната професионална кариера, оказва се че най-много от главните мениджъри се родени под земния знак на Телеца. Характерните черти на Телците са лоялността, амбицията, търпението и практичността.

Ето и списък на най-успешните зодии и броят на техните представители на най-високи мениджърки позиции:

1. Телец – 8

2. Лъв – 6

3. Риби – 5

4. Скорпион – 5

5. Дева – 5

6. Водолей – 4

7. Близнаци – 4

8. Везни – 4

9. Козирог – 3

10. Овен – 2

11. Рак – 2

12. Стрелец – 2