Новината на деня в музикалния свят е, че Бионсе стана първата чернокожа, чиято песен дебютира под номер 1 в класацията за кънтри песни на „Билборд“.
„Texas Hold ‘Em“ до 22 февруари бе стриймвана близо 20 милиона пъти. Една от причините е, че с нея Бионсе завладя TikTok.
Новият сингъл на Бионсе е създаден специално за любителите на танцови лудории. Но по-важното е, че се появява в много специфичен момент – в период, в който изпълнителите на Universal Music Group все още са заглушени в платформата на TikTok.
Музикалните критици на „Wired“ припомнят, че при своята възхитително дръзка реклама за „Super Bowl“ на „Verizon“ Бионсе се закани да разбие интернет. Но за добро или зло, тя не успя да изпълни заканата си. Поне не и в буквалния смисъл на думата. Вместо това, след като рекламата приключи, тя направи нещо друго: хакна интернет, пускайки две нови песни – „Texas Hold ‘Em“ и „16 Carriages“, първата от които вече е на път да се превърне в най-хитовата песен в TikTok. И както вече стана дума, „Texas Hold ‘Em“ превзе най-престижната класация за кънтри музика.
Вероятно това бе напълно очаквано. Почти всичко, което Бионсе прави – албум, песен, сценично облекло, става „вирусно“. Ето защо рекламата ѝ за „Verizon“ не изглеждаше да е просто опит за звездна реклама. Освен това „Texas Hold ‘Em“ е от така наречените поп-кънтри кросоувър песни, като бързите рифове на банджото (от маестро Рианън Гидънс) и текстът за уискито и дансинга са идеални за така наречените танци в линия.
Те са лесни за шеговита имитация и интерпретация, заради което бързо се превръщат в най-гледаните видеа в социалните платформи. Щеше да е още по-странно, ако в седмицата след излизането на песента, TikTok не беше залят с нови танци.
Но това не е единствената причина „Texas Hold ‘Em“ в момента да е подгряваща песен на близо 134 000 видеоклипа с милиони колективни гледания. Песента си проправя път в TikTok в момент, когато немалко хитови изпълнения са обект на заглушаване в платформата заради разправия между TikTok и Universal Music Group.
Причината – през януари, след като двете компании не успяха да се споразумеят за лицензионно споразумение за музиката на UMG, огромната звукозаписна компания изтегли от TikTok песни, за които притежава права, включително парчета на изпълнители като Тейлър Суифт и Били Ейлиш.
Резултатът от тази наказателна акция бе, че всички видеоклипове, в които е използвана музика от тези изпълнители, сега се възпроизвеждат без звук. Музиката на Бионсе се разпространява от Columbia/Sony – конкурент на UMG, така че „Texas Hold ‘Em“ сега е под номер 5 в списъка „Viral 50“ на TikTok.
Ето защо, когато Бионсе обяви новия си албум „Act II“ и пусна „Texas Hold ‘Em“ и „16 Carriages“, интернет пространството се развълнува толкова силно. Не малко от феновете на Бионсе се зарадваха, че им предлага цял кънтри албум, продължение на наситената с кънтри музика „Daddy Lessons“ („Уроците на тате“) от „Lemonade“ от 2016 година.
И така се стигна до вълнуващия момент, когато преди дни – на 20 февруари „Texas Hold ‘Em“ превърна Бионсе в първата чернокожа жена, чиято песен се изкачи на върха на класацията на „Билборд“ за кънтри музика.
Музикалният фон на клиповете в TikTok няма отражение на класацията на „Билборд“, но без съмнение лудешките танци са провокирали запалилите се по тях да се поразтърсят насам натам и да стигнат до оригинала.
Бионсе няма отношение към спора между TikTok и UMG и е нямало как да знае дали кавгата им за лицензиите е щяла да продължава, когато издава новата си кънтри песен. Факт е обаче, че недоразуменията между платформата и Universal Music Group й проправиха път и превърнаха новата й песен в едно от големите музикални явления в последно време.
Мнозина музикални критици обаче смятат, че „Texas Hold ‘Em“ при всички случаи е щяла да достигне до върховете на класациите, без значение дали с по-малка или с по-голяма конкуренция. Просто Бионсе нищо не може да я спре.