Шумът от титаниевите ауспуси се чува навсякъде. Отгледан на писта и с добро минало, всичко звучи достатъчно треперещо вътре в Lotus GT430. Колата в пълния си облик с крило и сплитер, е един от най-възнаграждаващите автомобили спрямо цената си, които ще намерите на пазара.
Неимоверно бърз с време 0-100 за 3.8 секунди, с по-бързо превключване на предавките чрез автоматична кутия с много сцепление, спирачна сила и баланс, автомобилът ще ви накара да се почувствате като шампион, докато летите с направо удивителни скорости.
Lotus извлече още повече от 3.5-литровия Toyota V6 на Evora, като натрупа още 20 к.с., за да достигне крайните 430 конски сили. В днешно време има много бързи коли, но Lotus просто ще ви накара да се усмихнете, когато натиснете силно газта. GT430 е нещо повече от просто ъпгрейд на Evora 410. Това е състезателният автомобил GT4 Evora в пътна обстановка. Което означава много аеро, леки регулируеми амортисьори и голяма икономия на въглеродни влакна. Можете също така да изберете GT430 в спортен костюм, основно по-удобна за движение версия без задното крило и преден сплитер, плюс по-удобните седалки Sparco и без големия заден спойлер.
Няма да се изненадате да чуете, че водачът може да избира различни настройки за контрол на стабилността. По-необичайно е регулируемото управление на сцеплението, с шест предварително зададени нива, включително „изключено“. Тогава амортисьорите с 10кг. по-леки Ohlins имат настройка с 20 щраквания. Това е чудесно за игра на пътя, въпреки че возенето все още се чувства много стабилно при по-ниски скорости. Evora е проектиран така, че да бъде като у дома си както на път, така и на писта. Компанията ще изработи 60 от всеки тип за света, с изключение на САЩ, които скоро ще получат собствено разпределение. Нивото на сцепление от гумите на Michelin Pilot Sport Cup 2 (295/30 R20 отзад, 245/35 R19 отпред) е огромно. Комбинирайте това с понижаващата сила от крилото и предния сплитер, и дори тестовите водачи на Lotus изпитват затруднения да губят сцепление.
Това не означава, че всичко е хватка и не е забавно. Гумите ще изпищят, ходовата част ще стане потрепваща в режим Race и ще се уплашите, ако не се концентрирате. И все пак това е изключително пряма кола, за да шофирате бързо. Воланът, спирачките и смяната на предавките се допълват блестящо. Маховикът трябва да е невероятно лек, тъй като двигателят набира обороти моментално за бързо спускане в тесни ъгли, точно това, което е необходимо, когато сте толкова твърди на спирачките и се стремите към ъгъл. Наистина се нуждаете от смяна на предавките, която ще работи перфектно всеки път.
Състезателните седалки са минималистични, но бързо забравяте липсата на подплънки и цените поддръжката, която ви фиксира на място във високи G натоварвания. Спирачките са толкова мощни, че ще се изплъзнете напред в коланите, освен ако не сте ги заключили. Крилатият Evora GT430 е много повече от кола, тъй като в правилната среда той ще ви достави наистина вълнуващо и изключително шофиране. Всичко ще ви струва точната сума от 112.500 паунда за бройка.