Ексклузивното ново издание на Porsche 935 e само за писта

Porsche представи новия 935 по повод историческото състезание за моторни спортове Rennsport Reunion на пистата Laguna Seca в Калифорния през 2019 година. Състезателят с мощност 700 к.с., чието тяло напомня това на легендарното Porsche 935/78, ще се произвежда в ограничен брой от 77 екземпляра.

 

„Тази грандиозна кола е подарък от Porsche Motorsport на феновете по целия свят, -казва д-р Франк-Стефен Вализер, вицепрезидент Motorsport и GT Cars. – Тъй като автомобилът не е за ежедневно ползване, инженерите и дизайнерите не трябваше да следват обичайните правила и по този начин имаха свобода в разработката.“

Технологията на състезателния автомобил за клубни спортни събития и частни тренировки на писти е базирана на 911 GT2 RS скоростен спортен автомобил. Подобно на историческия си предшественик, по-голямата част от каросерията е заменена или допълнена с композитни части от въглеродни влакна (CFRP). Със своята обтекаема удължена задна част, 935 достига дължина от 4.87 метра.

Ефектната аеродинамика е изцяло ново въведение и отдава почит на състезателния автомобил Porsche 935/78 Le Mans, който феновете нарекоха „Moby Dick“ заради издължената му форма, масивните обтекатели и белия основен цвят. Отличителните отвори за въздух на колелата на предните обтекатели, които са характерни и за автомобила Porsche 911 GT3 R, увеличават притискащата сила на предната ос. С размери 1 909 милиметра в ширина на 400 милиметра в дълбочина, задното крило придава аеродинамичен баланс.

Копчето на лоста за превключване на скоростите е с ламиниран дървен дизайн и напомня на състезатели като 917, 909 Bergspyder и най-спортният пътен автомобил Carrera GT. Въглеродният волан и цветният дисплей зад него са взети от 911 GT3 R от моделната 2019 година. Масивна клетка за безопасност, съчетана със състезателна обвивка и шестточков предпазен колан, осигуряват максимална безопасност. Като допълнителна опция се предлага втора седалка за пътника. Климатикът осигурява оптимално охлаждане на интериора.

Новият 935 се задвижва от съвременен 3.8-литров шестцилиндров с двойно-турбо двигател, който е до голяма степен идентичен с високоефективния стандартен агрегат, монтиран в легалния за пътищата 911 GT2 RS. Мощността се предава от двигателя чрез седемстепенна Porsche Doppelkupplung (PDK) с твърдо окачване на скоростната кутия на задната ос с широчина 310 милиметра. Подобно на GT моделите на пътя от гамата 911, водачът сменя предавките чрез удобно разположени лостове за превключване на волана. Типично за 911, разпределението на теглото осигурява отлично сцепление и спирачни възможности. Шест-бутални алуминиеви състезателни спирачни апарати монтирани на предния мост в комбинация с вътрешно вентилирани и набраздени стоманени спирачни дискове с диаметър 380 милиметра осигуряват отлични стойности за забавяне при високи скорости и тежки натоварвания предния мост. Задната ос е снабдена с четирибутални апарати и 355-милиметрови дискове.

Подобно на шосейния 911 GT2 RS, 1380-килограмовият 935 е оборудван с PSM (Porsche Stability Management), включително контрол на сцеплението, както и антиблокираща система (ABS). Благодарение на така наречения превключвател на карти, тези асистиращи системи могат да се регулират отделно или да се изключат напълно, в зависимост от ситуацията на шофиране.

Новото Porsche 935 може да бъде поръчано за 701 948 евро, но дори да разполагате с тази сума, вече сте закъснели – всичките 77 бройки са проданени преди да бъдат сглобени.